متاورس کی راه اندازی می شود؟

از آنجایی که Metaverse در حال حاضر در دنیای تقریباً همه جانبه بازی وجود دارد، از نظر فنی تاریخ انتشاری برای Metaverse وجود ندارد. اما پیشرفت های جدید در حال حاضر به شکل گیری و گسترش جهان کمک می کند. از جمله، سرگرمی های تعاملی، جلسات مجازی و فضاهای آموزشی برای Metaverse در حال توسعه هستند.
اما همه این نوآوری ها پیش بینی اینکه متاورس بعدی به کجا خواهد رفت را دشوار می کند. اینترنت اولیه با صفحات وب مرتبط و ارتباط از راه دور بین رایانه ها آغاز شد. این به وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی پویا و غنی از رسانه تبدیل شده است که نحوه کار و زندگی ما را کاملاً تغییر داده‌اند.
آیا Metaverse اینترنت جدید است؟ آیا از بلوک های ساختمان موجود واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و مالکیت دیجیتال برای تبدیل شدن به چیزی کاملاً متفاوت استفاده خواهد کرد؟ شرکت های بزرگ فناوری مطمئناً چنین فکر می کنند و میلیاردها دلار برای کاوش و ساخت این دنیای مجازی جدید سرمایه گذاری کرده اند.

اکنون می توانید از متاورس استفاده کنید؟
اکنون می توانید از Metaverse استفاده کنید، اما اکنون این شبکه انقلابی نیست که قرار است تبدیل شود. متا آپ های جداگانه و «میکرو» در حال حاضر وجود دارد که عمدتاً از پلتفرم های بازی آنلاین جامعه – مانند Fortnite و Roblox – تشکیل شده است که از فناوری غیرمتمرکز مانند ارزهای دیجیتال و NFT استفاده می کنند.
این پلتفرم های متاورس ممکن است در نهایت بخشی از یک متاورس بزرگتر شوند. می‌توانید این پلتفرم‌ها را به‌عنوان وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها، و متاورس آینده را به‌عنوان یک اینترنت یکپارچه که آنها را به هم متصل می‌کند، در نظر بگیرید. اگرچه برخی از پلتفرم‌های متاورس از فناوری بلاک چین و NFT استفاده می‌کنند، اما هنوز تا یک متاورس یکپارچه و غیرمتمرکز فاصله داریم.

منشأ متاورس چیست؟
واژه متاورس در رمان علمی تخیلی نیل استفنسون در سال 1992 به نام بارش برف سرچشمه گرفت. استیونسون Metaverse را به عنوان یک بازار جهانی مجازی تصور می کند که می توان از طریق عینک های خصوصی یا پایانه های عمومی به آن دسترسی داشت. کتاب استیونسون با توصیف متاورس به عنوان مکانی که در آن می توانید املاک مجازی خرید و فروش کنید، اصطلاح آواتار را برای توصیف بدن های مجازی در یک محیط مجازی رایج کرد.

متاورس چیست

امنیت متاورس