متاورس در حال آمدن است … اما آیا امن خواهد بود؟

Metaverse یک موضوع داغ در حال حاضر است. به نظر می رسد همه در مورد آن صحبت می کنند و برخی حتی قصد دارند روی آن سرمایه گذاری کنند. فقط در صورتی که معلوم شود آینده اینترنت است، مارک زاکربرگ فیس بوک، تیم سوئینی از Epic Games/Fortnite و حتی جی زی (!) می خواهند شهرت خود را به دست آورند. اما متاورس دقیقا چیست و چگونه از آن استفاده خواهد شد؟ پس از راه اندازی، پیامدهای قانونی چیست و آیا همه چیز امن خواهد بود؟ بخوانید تا متوجه شوید!

متاورس چیست؟
متاورس ها چقدر ایمن خواهند بود؟
که در نهایت ما را به سوال جالب تری می رساند: این چیز جدید چقدر ایمن است؟ وابستگی متقابل بین اقتصاد Metaverse و اقتصاد آفلاین، تعداد تلاش های سرقت و کلاهبرداری را افزایش می دهد. ریسک ها بسیار بیشتر از آنچه اکنون هستند خواهد بود، بنابراین برای افرادی که می خواهند در متاورس شرکت کنند، باید 100% مطمئن باشند که ایمن است.
یکی از عناصر کلیدی متاورس که باید از آن محافظت شود، هویت دیجیتال خواهد بود. با این حال، بسیار بیشتر از حساب فعلی گوگل یا فیس بوک شما خواهد بود. این کل زندگی دیجیتال شما خواهد بود، نه تنها با هویت منحصر به فرد آنلاین (و آفلاین) شما، بلکه با پول و داده های حساس شما. محافظت از او در برابر دزدی برای موفقیت کل کوئست Metaverse بسیار مهم است. بنابراین اطمینان حاصل می شود که کاربران Metaverse نمی توانند جعل هویت شوند.
در نتیجه، شرکت ها نه تنها توانمندساز، شرکت کننده یا مشاهیر متاورس خواهند بود، بلکه باید نقش احراز هویت را نیز بر عهده بگیرند. آنها باید راهی برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری در متاورس بیابند تا کاربران آن راضی باشند. بین ایجاد یک تجربه ایمن، ایجاد تعادل در حریم خصوصی و لذت بخش کردن آن برای همه، معاوضه های واقعی وجود دارد. مطمئناً، زنجیره بلوکی و NFT به عنوان تضمین اصالت در متاورس استفاده می شوند، اما راه حل های امنیتی سنتی تری نیز مورد نیاز خواهند بود، به عنوان مثال، محافظت در برابر هک یا دستکاری، در غیر این صورت تمام اقدامات امنیتی دیگر از بین خواهند رفت.
سپس بحث دستکاری و هک کردن قطعات متاورس مطرح می شود. ما قبلاً هک های زیادی را در رسانه های مختلف بازی و سرگرمی تجربه کرده ایم، بنابراین نمی توان انتظار افزایش Metaverse را داشت.

و در واقع چه اتفاقی برای متقلبان خواهد افتاد؟ آیا آنها به دنیای زیرین فرستاده می شوند که در آن آزادانه تقلب می کنند زیرا تقلب به عنوان بخشی از قوانین پذیرفته شده است؟ یا زندان های مجازی برای آنها وجود خواهد داشت که وقت خود را صرف گناهان خود کنند؟ و از آنجایی که به سیستم زندان اشاره کردیم: چگونه متا ویروس ها کنترل می شوند؟ چگونه کاربران آن به دلیل نقض قانون، سخنان مشوق عداوت و تنفر و غیره تحت نظارت و مجازات قرار خواهند گرفت؟ توسط خود شرکت های خصوصی یا توسط برخی پلیس سایبری دولتی؟