چگونه صنعت مد از متاورس تغییر شکل می دهد

چگونه صنعت مد از متاورس تغییر شکل می دهد
صنعت مد از Metaverse استفاده می کند و از این پلتفرم برای دستیابی به بازارهای جدید و تبلیغ محصولات خود استفاده می کند.
مارس امسال، جهان اولین هفته مد Metaverse خود را شاهد بود – چهار روز نمایش های باند و میزگردهای میزبانی شده در دنیای مجازی سه بعدی Decentraland. برندهای شرکت کننده عبارتند از Tommy Hilfiger، Etro و Roberto Cavalli. هر کسی آنلاین می تواند وارد شود، مرور کند و خرید کند.
در Decentraland، آواتارهای کاربر می توانند در اطراف پلتفرم قدم بزنند، معاشرت کنند، بازی کنند و دارایی هایی را از املاک دیجیتال تا مد کردن با ارزهای دیجیتال خریداری و بفروشند. Scopernia یک شرکت مستقر در دبی است که به سازمان ها کمک می کند تا این پلتفرم های جدید را درک کنند و از فرصت های موجود برای آنها استفاده کنند.
جرمی دنستی، شریک مدیریت MENA، می گوید: «تغییراتی که امروزه برجسته می شوند، دگرگونی هایی هستند که به شما امکان می دهند صاحب چیزهایی شوید. بنابراین، اگر چیزی خلق کنید، مالک آن هستید. اگر یک تی شرت برای آواتار خود خریده اید، می توانید آن تی شرت را دوباره بفروشید. “اگر یک آواتار دیجیتال دارید، یک آواتار مد خواهید بود، بنابراین واضح است که برندهای مد فرصتی برای ارائه آن دارند.”
امروزه، برندهای بزرگ مد در حال حاضر مد دیجیتال را به همان روشی که هنر دیجیتال در Metaverse معامله می شود، می فروشند، مانند NFT – توکن های غیرقابل تعویض که به عنوان مدرک مالکیت عمل می کنند. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که خرید لباس مناسب برای آواتار شما می تواند یک رویا برای مصرف کننده معمولی باشد، مانند انتخاب قطعات فصل جدید از کت واک های پاریس، لندن و میلان.
طبق مطالعه اخیر شرکت مشاوره مدیریت مک کینزی، این فرضیه احتمالاً برای مصرف کنندگان نسل Z، Millennials و Gen X صادق است که انتظار می رود طی پنج سال آینده تا پنج ساعت در روز را در Metaverse بگذرانند. این ممکن است به آنها فرصت کمی بدهد تا لباس بپوشند و بیرون بروند.

بازاریابی متاورس
در حال حاضر، برچسب های مد عمدتاً با همکاری با توسعه دهندگان بازی برای ایجاد لباس و لباس برای بازیکنان، برای افزایش آگاهی از برند در بازارهای جدید کار می کنند. سطوح را می توان روی اقلام اعمال کرد تا ظاهری متفاوت به آنها ببخشد، مانند پوشاندن یک ماشین واقعی.
Balenciaga با بازی ویدیویی Fortnite همکاری کرده است و به یک شخصیت یک هودی دیجیتال با برند Balenciaga می دهد که در واقع می توان آن را با قیمت 725 یورو خریداری کرد. در همین حال، اقلام دیجیتال Balenciaga با بیش از 1000 V-Bucks، ارز درون بازی Fortnite، معادل حدود 10 یورو معامله شده است. رالف لورن برای فرار زمستانی Roblox تجهیزات برفی دیجیتالی ایجاد کرد و Lacoste را با Minecraft جفت کرد تا هم ظاهر دیجیتالی شخصیت های بازی ویدیویی و هم طیف گسترده ای از لباس های ورزشی با مارک Minecraft را که برای خرید آنلاین در دسترس هستند طراحی کند. Lacoste همچنین NFT ها را فروخت تا مشتریان را در سطح کاملا جدیدی جذب کند.
دنستی توضیح می دهد: «لاکوست کار بسیار جالبی انجام داده است. آنها یک سری NFT منتشر کردند. شما می توانید NFT بخرید و اساسا صاحب یک قطعه لاکوست شوید. چیزی که هنگام خرید NFT بدست می آورید، یک گروه گفتگو با افرادی از Lacoste on Discord است که یک پلتفرم بسیار محبوب در Web3 است. سپس، با گروه بعدی خود، آنها می گویند، “خب، نظر شما در مورد آن چیست؟ آیا باید این را تغییر دهیم؟ بنابراین، کاربران فرصتی برای ثبت نام دارند.”
علاوه بر جذب بازارهای جدید و درآمدزایی، فناوری های جدید می توانند به کاهش برخی از هزینه های مربوط به راه اندازی یک مجموعه مد کمک کنند. بسته های نرم افزاری سازگار با Web3 به طراحان آزادی بیشتری برای آزمایش می دهد. طراحان می توانند مجموعه های مجازی مجلل را بدون نیاز به سرمایه گذاری بر روی مواد و آزمایش دوام خلاقیت های خود، از ساختار پیچیده لباس گرفته تا تجزیه پذیری زیستی مواد پیشنهادی، ایجاد کنند.
جایگزینی نمونه های پوشاک فیزیکی با عملکرد دیجیتال در مراحل طراحی و توسعه نیز می تواند به کاهش ردپای کربن یک برند کمک کند. لباس های مجازی را می توان برای مدل سازی، نمونه برداری و بازاریابی قبل از ارسال طرح ها به تولید استفاده کرد.
بدیهی است که با مزایای مالی، خلاقانه و زیست محیطی، صنعت مد Web3 می تواند در آینده پیشرفت کند، اما تغییر صنعت مد Metaverse ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد. در حال حاضر، تعداد کمی از مصرف کنندگان یک کیف دیجیتال Chanel را به یک کیف IRL در زندگی واقعی ترجیح می دهند.
اگر می خواهید بدانید کاربرد متاورس چیست و چه کاری با سرزمین متاورس خود می توانید انجام دهید، این مقاله را بخوانید.