5 روشی که Metaverse ممکن است بخش سرگرمی را متحول کند

در بخش سرگرمی، انتظار می‌رود Metaverse تا سال 2026 به 28.92 میلیارد دلار برسد. فناوری پیشرفته بازی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کارشناسان معتقدند برای تأثیرگذاری بر تغییرات اجتماعی، سرگرمی ضروری است. از نظر سرعت پذیرش فناوری های جدید در جامعه، بخش سرگرمی – که شامل همه چیز از رادیو گرفته تا تلویزیون می شود – نقش مهمی ایفا می کند. با این حال، صنعت سرگرمی علاوه بر فیلم، انواع دیگری از سرگرمی مانند ورزش و موسیقی را نیز شامل می شود. با آغاز قرن بیست و یکم و عصر اینترنت، همه چیز به سرعت در حال تغییر است. زمانی که فناوری سه بعدی برای اولین بار گسترش یافت، مردم برای پذیرش آن مشکل داشتند. با این حال، آواتار، یک فیلم، کاملا انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.
این یک نوع بدیع از جهان را به تصویر می کشد.پس از آواتار، صنعت سرگرمی های سه بعدی محبوبیت خود را در سراسر جهان گسترش داده است. با ظهور فناوری جدید، Metaverse بخش سرگرمی را کاملاً تغییر خواهد داد. Metaverse یک دنیای مجازی است که کاربران می توانند با هدست VR به آن دسترسی داشته باشند، در صورتی که زیر سنگ زندگی می کنند. با این حال، متاورس یک بازی نیست. بلکه یک محیط مجازی تعاملی است. برخی آن را گام بعدی در توسعه اینترنت توصیف کرده اند.

5 روشی که متاورس ممکن است سرگرمی را متحول کند
ورزش زنده
تکامل بعدی در سرگرمی های ورزشی ممکن است متاورس باشد. هر حامی اختصاصی به شما خواهد گفت که ورزش چیزی بیش از یک بازی است. بیشتر تجربه استادیوم را می توان با حضور در یک رویداد ورزشی زنده در متاورس به جای تماشای یک بازی از تلویزیون به سادگی ثبت کرد.
همه رویدادهای ورزشی با متاورس جایگزین نمی شوند. هواداران هنوز از سراسر جهان به رویدادهایی مانند جام جهانی سفر می کنند تا رقابت تیم خود را تماشا کنند. با این حال، متاورس ممکن است بتواند تجربه زنده نزدیک تری را برای کسانی که قادر به سفر نیستند، ارائه دهد.

فیلم های داستانی و تعاملی
ویدیوهای تعاملی اکنون توسط بسیاری از شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است. لیستی از ویدیوهای تعاملی انحصاری نتفلیکس توسط Polygon ارائه شده است. اگرچه داستان های تعاملی امروزی می توانند بسیار جالب باشند، اما اغلب شامل یک سری سوالات ساده بله یا خیر هستند. با این حال، طرح‌های پیچیده با مسیرهای متعدد ممکن است روزی در داستان سرایی متاورسی مورد استفاده قرار گیرند.
تصور کنید که در حال تماشای فیلمی هستید که در آن شما یکی از شخصیت های اصلی هستید، نه فقط قهرمان. بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های سنتی می‌توانند به فیلم‌های تعاملی در متاورس همگرا شوند.

بازی واقعی واقعیت مجازی
در چند سال گذشته، بازی های واقعیت مجازی بسیار توسعه یافته اند و هدست ها در دسترس و محبوب تر شده اند. بسیاری از بازی‌های VR عالی، مانند Half-Life: Alyx، به دنیا نشان می‌دهند که تجربه واقعیت مجازی سه‌گانه می‌تواند چه باشد، حتی اگر بسیاری از بازی‌ها هنوز شبیه نمایش‌های فنی هستند.
متاورس ممکن است به مرکزی برای بازی های واقعیت مجازی تبدیل شود. ماهیت مشترک Metaverse امکان ادغام جامعه و تعامل MMO را با همه‌جانبه‌ترین بازی‌های اکشن این سه‌گانه فراهم می‌کند.

مهمانی های مجازی
اجرای زنده ای که می توان آن را به صورت آنلاین تماشا کرد کنسرت مجازی نامیده می شود. این برنامه در پلتفرم های خاص مانند Song Kick و MelodyVR و همچنین وب سایت های پخش مانند YouTube و Facebook Live پخش می شود. طرفداران برای دیدن اجرای زنده موسیقیدانان مورد علاقه خود در Metaverse بلیط می خرند. پس از پرداخت بلیت، اجازه تماشای زنده کنسرت مجازی را دارند.
افراد مجازی دیگر توسط مرزهای فیزیکی در متاورس محدود نمی شوند. با تغییر محیط در دنیای مجازی، هنرمند می تواند صحنه جدیدی خلق کند یا به سرعت بین لباس ها در طول کنسرت مجازی جابجا شود.

تعامل در متاورس
برخی معتقدند که همکاری مجازی در نهایت به دنیای مجازی منتقل می شود. در واقع، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، قبلاً چندین جلسه تجاری مهم در دنیای مجازی برگزار کرده است.

با این حال، رویدادهای متاورز فقط در محل کار یا کلاس درس وجود ندارند. در حال حاضر، چندین مرکز اجتماعی در Metaversion وجود دارد که کاربران می توانند در آنها جمع شوند و ارتباط برقرار کنند. برخی از مردم در حال حاضر متاورس دوستیابی را تجربه می کنند، و دنیای مجازی ممکن است روزی صحنه پر رونقی از زندگی شبانه داشته باشد.
خانواده ها و دوستانی که دور از هم زندگی می کنند ممکن است بتوانند از طریق متاورس ارتباط برقرار کنند. برگزاری یک نمایش مجازی استعدادیابی می تواند راهی عالی برای شرکت در اوقات خوشی خانوادگی باشد.

متاورس چپیست

ارز متاورس