پروژه متاورس در خطر است! چه کسی آن را نجات خواهد داد؟

Kaspersky، یک شرکت امنیت سایبری، در گزارشی فاش کرد که Metaverse ممکن است در سال 2023 به دلیل شرایط رو به رشد بازار مورد بهره برداری قرار گیرد، که انتظار می رود تا سال 2026 به 50 میلیارد دلار برسد. این شرکت به کمبود داده های منطقه ای اشاره کرد. قوانین حفاظتی، مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) و افزایش گسترش نام تجاری برخی از دلایل اصلی این نقض امنیتی هستند. این گزارش بیان می‌کند که در بحبوحه حملات فزاینده فیشینگ و باج‌افزار به صنعت کریپتو، متاورس همچنان آسیب خواهد دید.
از آنجایی که متاورس با معرفی بازی های مدرن به مکانی برای کسب درآمد تبدیل شده است، به کانون فعالیت های مخرب تبدیل شده است. در مصاحبه ای با TOI، Harshavardhan Godugula، شریک، Forensic & Integrity Services، EY، پتانسیل و تهدیدهای عظیم در پلتفرم Metaverse را برجسته کرد و گفت: «استفاده از ابزارها، شبکه های خصوصی مجازی (VPN)، فایروال ها و شناسایی بدافزارها. در کنار فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که می‌توانند برای شناسایی رفتار کاربر برای کاهش جرایم سایبری استفاده شوند.
Kaspersky سناریوهای تجاوز مجازی و سوء استفاده آنلاین را برای ایجاد نگرانی در مورد یکپارچگی اکوسیستم Metaverse برجسته کرده است. بدون گنجاندن اقدامات ایمنی یا دستورالعمل‌های تعدیل، موارد قدیمی سوء استفاده از آواتار تنها در سال آینده افزایش می‌یابد و وحشتناک می‌شود. این گزارش حتی نسبت به انتشار ارزهای مجازی درون بازی و آیتم های ارزشمند ابراز نگرانی کرده و وجود آنها را طعمه ای برای عوامل تهدید کننده رو به رشد توصیف کرده است.

متاورس چیست

متاورس و معماری