موارد استفاده از Metaverse

با تکرارهای متعدد، تحول دیجیتال همچنان فرصت های گسترده ای را برای مشاغل مدرن فراهم می کند. فناوری از استفاده از وب سایت های ایستا تا پیمایش تجربه وب 2 برای مخاطبان جهانی فاصله زیادی را طی کرده است. اگرچه بزرگترین تغییر در سری توسعه وب توسط Metaverse انجام شده است.

مفهوم Metaverse که در اصل توسط نیل استفنسون در سال 1992 ابداع شد، اکنون به عنوان یک فناوری اصلی در هر صنعت ممکن استفاده می شود. اگرچه Metaverse بیش از یک دهه است که با ما بوده است، اما از زمان همه گیر شدن به یک کلمه کلیدی برای مشاغل دیجیتال تبدیل شده است. پس از همه‌گیری، هر صنعتی تلاش کرده است تا روی صفحه ارتباط برقرار کند و شرکت‌ها را بر آن داشته تا موارد استفاده Metaverse را به عنوان راهی برای ایجاد جریان‌های درآمد جدید در جریان کاری خود پیاده‌سازی کنند.
متاورس در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد
همانطور که در بالا ذکر شد، Metaverse یک مفهوم گسترده است. برنامه های Metaverse در هر زمینه اصلی از جمله آموزش، بازی، گردشگری، مراقبت های بهداشتی و غیره دنبال می شوند. بیش از 40 درصد از روندهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در حال حاضر بر اساس رویکرد Metaverse هستند.
پس چطور می‌توانیم به نمونه‌های اولیه متاورس و موارد استفاده در بخش‌های مختلف نگاه کنیم:
1. بازی
گفته می شود صنعت بازی یکی از سرمایه گذاران اصلی در فناوری Metaverse است. این فناوری به بازیکنان اجازه می دهد تا با سایر شرکت کنندگان در یک محیط تعاملی واحد تعامل داشته باشند.

بازی‌های محبوبی مانند The Sandbox، Sorare و Axie Infinity از جمله نمونه‌های موفق Meraverse هستند که در بخش بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، Axie Infinity در حال حاضر بیش از 350000 کاربر فعال روزانه و بیش از 3 میلیون کاربر ماهانه دارد. علاوه بر این، بازی های Metaverse دارای ویژگی های خاصی هستند که تجربه بازیکن را خاص می کند. برخی از این موارد عبارتند از:
• یک محیط اجتماعی کاملاً توسعه یافته که در آن هر کاربر در ارتباط باقی می ماند. این بازی Metaverse را از دیگر بازی های VR متمایز می کند.
• بازی های کاربردی Metaverse قابلیت بازی و کسب ارز دیجیتال را نیز فراهم می کنند، بنابراین معیارهای اقتصادی نیز رعایت می شود.
• معماری Metaverse مربوط به دارایی های NFT درون بازی است که در آن مالکیت دائمی تعیین می شود.
• Metaverse یک تجربه واقعیت ترکیبی را فراهم می کند که در آن بازیکنان می توانند به راحتی بین فرمت های ارتباطی مختلف در دنیای مجازی جابجا شوند.

2. سفر و جهانگردی
گردشگری مجازی یکی از امیدوارکننده ترین کاربردهای متاورس است. در اینجا، این فناوری به شما امکان می دهد در یک محیط مجازی سفر کنید، که برای کاربرانی که نمی توانند مسافت طولانی را طی کنند، یک امتیاز است. کارشناسان ادعا می کنند که ایجاد تجارب دیجیتالی همهجانبه با استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسط Metaverse بزرگترین پیشرفت صنعت سفر است.

با تور مجازی 360 درجه نه تنها می توانید مکان ضبط شده را مشاهده کنید بلکه می توانید به صورت دیجیتالی در مکان مورد نظر با افکت های واقعی حضور داشته باشید.

یک مثال بسیار محبوب توماس کوک است که تعطیلات واقعیت مجازی Try Before You Travel را راه اندازی کرد که به گردشگران بالقوه کمک می کند تا به صورت مجازی از مقاصد مورد نظر بازدید کنند.
3. آموزش و یادگیری
قابلیت‌های آموزشی و یادگیری متاورس به اندازه سایر کاربردهای آن امیدوارکننده است. VR همراه با افکت های متاورس، تجربه یادگیری را به سطح کیفی جدیدی رسانده است. دانش آموزان اکنون می توانند امتحانات را با منابع دانش گسترده و با کیفیت بالا تماشا کنند.

در ویدئویی که به تازگی در نیویورک منتشر شده است، دانش آموزان مدارس به جای کلاس درس، نجوم را در فضاپیمای مجازی یاد می گیرند. این تازه شروع یک چرخه آموزشی جدید است. Metaverse همچنین موانع زبان را از بین می برد و به دانش آموزان کشورهای مختلف اجازه می دهد تا بینشی نسبت به فضای دیجیتال بدون پیچیدگی های اجتماعی و زبانی به دست آورند.
مثال دیگر Metaverse Mesh است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، که یک پلتفرم واقعیت ترکیبی است که در آن اساتید، کارکنان و دانشجویان می توانند با استفاده از آواتارهای سه بعدی خود تعامل داشته باشند. مش را می توان با استفاده از مایکروسافت هولولنز، یک هوش مصنوعی پوشیدنی برای شرکت در کنفرانس های ویدئویی و جلسات زنده، تغذیه کرد.

4. دورکاری
تغییر گسترده ای در مدل کسب و کار سنتی توسط متاورس ایجاد شده است. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر تحت معماری کسب و کار مجازی Metaverse فعالیت می کنند. این شرکت‌های دفتر مجازی شامل نایک، اینتل، یوتیوب، مک‌دونالد و استارت‌آپ‌هایی مانند Gravity Sketch و Upland هستند.
مورد دیگر استفاده از Metaverse در کار از راه دور، آموزش واقعیت مجازی است، که در آن کارکنان می توانند با استفاده از یک تجربه شبیه سازی شده آموزش ببینند. آموزش واقعیت مجازی یکی از مزیت های اصلی برنامه Metaverse است که آموزش شرکتی را با یادگیری تجربی ترکیب می کند، زیرا نیروی کار این شرکت می تواند به فیلم ها، کتابچه ها، فایل های صوتی و محیط های مختلف دیجیتال دسترسی داشته باشد.

جدای از آموزش، کار از راه دور در فضای مجازی، ارتباطات نیروی کار، همکاری با استفاده از دستگاه های واقعیت مجازی و جلسات از راه دور با استفاده از آواتارهای سه بعدی از محبوب ترین روندها در محیط کار دیجیتال هستند.
5. املاک و مستغلات
یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های متاورس، توانایی آن در ارائه نهایت تجربه واقعیت مجازی به مشتری است. جای تعجب نیست که بازار املاک و مستغلات می تواند با Metaverse سودآور باشد.

با گزینه‌های تور املاک متاورس، آژانس‌های املاک مجبور نیستند به این مکان سفر کنند و مشتریان نیازی به هدر دادن زمان برای سفر به ده‌ها ملک ندارند. در واقع، خریداران بالقوه می‌توانند به گشت و گذار در ملک متاورس بپردازند و همه گزینه‌های ممکن را در زمان واقعی بررسی کنند.

علاوه بر این، تور مجازی متاورس را می توان با محدوده، سلیقه و طراحی مشتری تطبیق داد. بخش املاک و مستغلات همچنین به دنبال سرمایه گذاری در توسعه یک برنامه Metaverse است که متناسب با نیازها و الزامات املاک و مستغلات است.
6. بهداشت و درمان
Metaverse از موارد در مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کند و کانال‌های جدیدی را برای ارائه درمان‌های کم‌هزینه با نتایج بهبود یافته باز می‌کند. پزشکی از راه دور و سلامت از راه دور مفهومی است که توسط Metaverse پس از همه‌گیری ایجاد شد که در آن بیماران و پزشکان می‌توانند در کلینیک‌های مجازی سه بعدی با هم تعامل داشته باشند.

The Cure یکی دیگر از برنامه های Metaverse است که در آن بیماران می توانند خود را به یک محیط دیجیتال آرام در حالت وحشت و اضطراب منتقل کنند.

برنامه های جدید Metaverse همچنین سلامتی را از طریق تمرینات و تمرینات دیجیتال ارتقا می دهند. مرجع دیگر فناوری Digital Twin است که توسط Metaverse ارائه شده است که به موجب آن می توان یک نمایش دیجیتالی از یک بیمار برای آزمایش درمان ها و داروها ایجاد کرد.
7. بانکداری و مالی
موارد استفاده از Metaverse در بانکداری کمتر قابل توجه است، اما در حال رشد و رسیدن به ارتفاعات جدید است. Metaverse Banking یک نمای کلی 360 درجه از بانک های فیزیکی از هر نقطه ارائه می دهد. حتی اگر هدست واقعیت مجازی ندارید، همچنان می‌توانید از طریق لپ‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود به بانکداری متاورس دسترسی داشته باشید.

Metaverse همچنین بزرگترین مزیت بانکداری از منظر بلاک چین و توسعه بازار NFT و سایر دارایی های دیجیتال DeFi است.

کارشناسان ادعا می کنند که Metaverse Banking یک قدم رو به جلو از بانکداری خالص است زیرا مشتریان می توانند با تجربه شخصی تر و تجسم داده ها از خدمات مشابه استفاده کنند.
8. رسانه های اجتماعی و سرگرمی
متاورس رسانه های اجتماعی یک مفهوم دیرینه است که به طور اساسی سرگرمی آنلاین برای توده ها را متحول کرده است. کاربران اکنون شروع به برقراری ارتباط با استفاده از آواتارهای دیجیتال و کپی های مجازی کرده اند.

در مثالی دیگر، فیسبوک قبلاً نام متا خود را تغییر داده است، که نشانه واضحی از فرصت های تجاری سنگین در فضای رسانه های دیجیتال است.

به طور مشابه، برنامه های Metaverse در صنعت پوشاک ورزشی و مد، تجارت الکترونیک، صنعت ورزش و امیدوارم به زودی در صنعت زنجیره تامین و اینترنت اشیا اجرا شود.

متاورس چیست

خرید زمین در متاورس