بازاریابی مجازی در متاورس

Metaverse سطح دیجیتال دیگری را در صنعت بازاریابی ایجاد خواهد کرد. هر جا بیلبوردها و تبلیغات در دنیای واقعی وجود داشته باشد، مکان های مجازی مشابهی در متاورس وجود خواهد داشت – از پشت درهای توالت تا پیچ های گسترده در مسیرهای مسابقه.

ازدواج بین بازی های مجازی و حمایت از برند بسیار نزدیک است، به روشی مشابه اینتل Extreme Masters که از لیگ ورزشی الکترونیک (ESL) حمایت می کند و ردبول حامی رویدادهای Dota 2 است.
رقابت برای جلب توجه مصرف کننده در عصر متاورس بسیار رقابتی خواهد شد. در اقتصاد توجه امروزی، برندها برای رساندن پیام‌های خود به پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند. استراتژی‌های بازاریابی در آینده بی‌نهایت پیچیده‌تر خواهند بود و رشته‌هایی بین دنیای واقعی و دنیای آنلاین و مجازی ایجاد می‌کنند.

آژانس‌های بازاریابی مجازی خبره احتمالاً با دانش دقیق از همه بخش‌های متحرک درون متاورس و نحوه هماهنگی آنها (مانند ارزش‌های برند، بازارهای هدف، پروفایل‌های مشتری، داده‌های بزرگ، امنیت سایبری، ارزهای دیجیتال و NFT) ظهور خواهند کرد. به این ترتیب، مشارکت با آژانس های دیجیتال، به ویژه آنهایی که دارای قابلیت های علم داده هستند، احتمالاً مورد نیاز است.

مالکیت معنوی
نکات اصلی

• علائم تجاری قبلاً درخواست های علامت تجاری ارائه کرده اند که نشان دهنده مقاصد شرکت است
• پرونده های حقوقی مربوط به کالاهای مجازی، ارزهای دیجیتال مارک دار و توکن های غیرقابل تعویض نیز تشکیل شده است.
• امنیت سایبری یک چالش بزرگ برای شرکت هایی خواهد بود که در متاورس فعالیت می کنند

تعداد دعاوی حقوقی مالکیت معنوی یک شاخص عمده از قصد شرکت هایی است که به قلمرو Metaverse حرکت می کنند. تعداد انگشت شماری از شرکت ها قبلاً بی سر و صدا علائم تجاری جدیدی را برای محافظت از مالکیت معنوی ثبت کرده اند.
نایک که اولین گام‌ها را برداشته است، در نوامبر 2021 تعدادی درخواست علامت تجاری ارائه کرد که در آن برنامه‌هایی برای فروش پوشاک و کفش مجازی ارائه شده بود.

در دسامبر 2021، والمارت درخواست‌های علامت تجاری را برای کالاهای مجازی (مانند لوازم الکترونیکی مجازی، مبلمان داخلی و خارجی، اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و کتاب‌ها) و خدمات مالی (ارز دیجیتال و ژتون‌ها) ثبت کرد.

Abercrombie & Fitch، Urban Outfitters و Ralph Lauren نیز علائم تجاری را ثبت کرده اند که نشان دهنده قصد این شرکت برای توسعه و افتتاح فروشگاه مجازی در آینده است.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)
نکات اصلی

• توکن های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی های مجازی قابل خرید هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه یافته اند.
• شرکت ها می توانند NFT های خود را ایجاد کنند

شرکت ها به طور مداوم در حال تحقیق و اجرای روش هایی برای کاهش اصطکاک پرداخت و عدم اطمینان تراکنش هستند. برخی از برندها قصد دارند با ارز دیجیتال خود در فراجهان فعالیت کنند و محصولات و خدمات فیزیکی را با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر فناوری بلاک چین برای ایجاد اصالت «توکن‌سازی» کنند.
OpenSea، بزرگ‌ترین بازار NFT جهان، توکن‌های غیرقابل تعویض را به‌عنوان «اقلام دیجیتال منحصربه‌فرد متعلق به مدیریت بلاک چین» تعریف می‌کند. به این ترتیب، NFT ها کالاهای مجازی یا دارایی های دیجیتالی را نشان می دهند که می توانند از طریق فناوری بلاک چین تأیید و ردیابی شوند. به عنوان مثال می توان به تصاویر، اشیاء سه بعدی، آهنگ ها، ویدئوها و پست های رسانه های اجتماعی اشاره کرد.

برای اقلام با ارزش بالا، استفاده از NFT یک راه ایده آل برای ایمن کردن خرید است، زیرا می توان آنها را احراز هویت کرد. برای مثال، برندهای مد طراح که دارایی های لوکس را می فروشند از این رویکرد استقبال می کنند. NFT ها را می توان به صورت آنلاین نیز معامله کرد.
شرکت هایی مانند Gap، Under Armor و Adidas همگی NFT هایی را عرضه کرده اند که با موفقیت معامله کرده اند و مبالغ قابل توجهی را در OpenSea به دست آورده اند.

متاورس چیست

متاورس و معماری