بهترین فناوری هایی که متاورس را تامین می کنند کدامند؟

شرکت‌ها ماموریت دارند تا متاورس را فراگیرتر کنند. آنها از فناوری های بزرگی مانند بلاک چین، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بازسازی سه بعدی برای قدرت بخشیدن به دنیای مجازی استفاده می کنند. در این راستا، بیایید این فناوری‌هایی را که از متاورس پشتیبانی می‌کنند، بشناسیم.

1. بلاک چین و رمزنگاری
فناوری بلاک چین برای ادامه توسعه و تکامل Metaverse بسیار مهم است. با بلاک چین، شرکت‌ها می‌توانند راه‌حل‌های غیرمتمرکز و شفافی برای ارائه مدارک دیجیتالی مالکیت، جمع‌آوری دیجیتال، انتقال ارزش و قابلیت همکاری ایجاد کنند.
علاوه بر این، ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله مبادله برای حمایت از انتقال ارزش بین کاربران در حین کاوش و برقراری ارتباط با فضای سایبری سه بعدی عمل می کنند. به عنوان مثال، بازیکنان بازی های محبوب مانند Decentraland برای خرید زمین مجازی و سایر لوازم جانبی برای ادامه بازی به ارز دیجیتال بومی MANA نیاز دارند.
به احتمال زیاد آینده‌ای را شاهد خواهیم بود که در آن افرادی که در توسعه اکوسیستم متاورس مشارکت دارند، از طریق ارزهای دیجیتال مشوق‌هایی دریافت خواهند کرد، مشابه روشی که استخراج‌کنندگان تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و بلوک‌های قبلی را به بلاک چین اضافه می‌کنند. با توجه به این احتمالات، می توانیم منتظر یک نوآوری شگفت انگیز در متاورس مبتنی بر بلاک چین در آینده باشیم.

2. بازسازی سه بعدی
فناوری سه بعدی جدید نیست، اما با تکرارهای متعدد در طول زمان قدرتمند شده است. مفهوم بازسازی سه بعدی در بسیاری از صنایع به ویژه شرکت های املاک و مستغلات افزایش یافته است.
به دلیل قرنطینه های طولانی مدت و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، مردم بازدیدهای شخصی از املاکی را که می خواهند بخرند از دست داده اند. به عنوان راه حل، آژانس های املاک و مستغلات از فناوری بازسازی سه بعدی برای جذب خریداران بالقوه بدون اجبار آنها برای شرکت در تورهای املاک استفاده کرده اند.
بسیار شبیه به متاورس، بازسازی سه بعدی ایجاد یک محیط طبیعی را تسهیل می کند که در آن کاربران می توانند با آواتارهای خود به اطراف حرکت کنند تا یک کپی دقیق از یک ساختمان یا شی فیزیکی را کشف کنند. توسعه دهندگان فناوری 3-D و 4K HD را برای بهبود بیشتر تجربه ترکیب می کنند.

3. هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) به طور گسترده در زندگی روزمره ما استفاده می شود: اتوماسیون کسب و کار، استراتژی و برنامه ریزی، تشخیص چهره، محاسبات سریعتر، و بسیاری موارد دیگر. به همین ترتیب، هوش مصنوعی امکان ایجاد فضاهای مجازی جامع را فراهم کرده است.
صرف نظر از پروژه (بازی، تجاری یا عمومی)، هوش مصنوعی به چندین روش به ارزش متاورس می‌افزاید:
پردازش و مدیریت داده ها با هوش مصنوعی آسان تر و سریع تر شده است.
در مورد گیم پلی Metaverse، هوش مصنوعی کاراکترهای غیربازیکن را به طرق مختلف فعال می کند و عملکرد و تعامل آنها را بهبود می بخشد.
فناوری هوش مصنوعی اسکن ها و تصاویر سه بعدی را تجزیه و تحلیل می کند تا آواتارهای واقعی تری ایجاد کند که با شرکت کننده واقعی مطابقت داشته باشد.
این فناوری همچنین برای پویاتر کردن کل عملیات Metaverse ضروری است تا تجربه کاربر هر بار که وارد فضا می شود جادویی باشد.
4. واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)
AR و VR برای Metaverse بسیار مهم هستند زیرا تجربه سه بعدی جذاب و غوطه‌وری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این دو فناوری نقطه ورود به دنیای مجازی، فضاهای دیجیتال یا فضاهای دیجیتال مشابه هستند. اما تفاوت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست؟ بیایید آنها را تعریف کنیم.
واقعیت افزوده از عناصر بصری و شخصیت های گرافیکی برای تغییر دنیای واقعی استفاده می کند. برنامه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده به کاربران اجازه می‌دهند تا محیط اطراف خود را از طریق تصاویر دیجیتالی جذابی که نزدیک به آنچه در بازی‌هایی مانند AR Dragon و Pokemon GO لذت می‌بریم، مشاهده کنند. برنامه های واقعیت افزوده می توانند برای هر کسی با دستگاه دیجیتال و دوربین هوشمند قابل دسترسی باشند.
واقعیت مجازی کاملاً با واقعیت افزوده متفاوت است و از نظر مفهومی شبیه به متاورس است. این یک دنیای دیجیتالی کامل تولید شده توسط رایانه ایجاد می کند که کاربران می توانند با استفاده از هدفون، دستکش و حسگرهای دیجیتال کاوش کنند.
قابلیت‌های خام VR و AR نمونه اولیه متاورس هستند. این فناوری‌ها در طول زمان به بلوغ می‌رسند و ممکن است تجارب دیجیتالی ما را در آینده بازتعریف کنند. AR و VR آنقدر سر و صدای زیادی ایجاد کرده‌اند که غول‌های فناوری بزرگ تشویق می‌شوند تا در ارتقای تجهیزات سرمایه‌گذاری کنند تا پروژه‌های متاورس آتی را تطبیق دهند.
5. اینترنت اشیا (IoT)
اینترنت اشیا به عنوان یک سیستم، شکاف بین دنیای فیزیکی ما و اینترنت را پر می کند و اجازه می دهد داده ها از طریق حسگرها ارسال یا دریافت شوند. برای Metaverse، اینترنت اشیا از دنیای فیزیکی جمع آوری می شود و موارد را در فضای مجازی نمایش می دهد که دقت نمایش های دیجیتال را افزایش می دهد. فیدهای داده اینترنت اشیا می توانند رفتار اشیاء درون Metaverse را بر اساس تغییر محیط و سایر عوامل تعیین کنند.
فناوری اینترنت اشیا به طور یکپارچه دنیای مجازی سه بعدی را با دستگاه های دنیای واقعی متصل می کند و امکان بازآفرینی عملیات دنیای واقعی را در یک زیرساخت دیجیتال تعاملی فراهم می کند. برای تقویت اکوسیستم Metaverse، اینترنت اشیا می تواند از هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین برای مدیریت موثر داده هایی که جمع آوری می کند استفاده کند.

متاورس چیست
تجهیزات متاورس