تجهیزات اولیه متاورس

چه تجهیزاتی برای متاورس نیاز دارید؟
در حالی که در حال حاضر برای ورود به Metaverse لزوماً به یک هدست VR/AR نیاز ندارید، کاربران نمی‌توانند به طور کامل همه چیزهایی را که دنیای مجازی ارائه می‌کند تجربه کنند. غول های فناوری مانند مایکروسافت و متا به طور مداوم در حال کار برای ایجاد دستگاه های متاورس هستند که کاربران می توانند از آنها برای ورود به Metaverse استفاده کنند.

اپل، سونی و سامسونگ نیز در حال حاضر در حال ایجاد سخت‌افزار واقعیت مجازی سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای Metaverse هستند. با این حال، کاربران همچنین می توانند به سادگی با استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه خود به Metaverse بپیوندند.
از آنجایی که دنیای واقعیت مجازی نیز به سرعت در حال توسعه است، دسترسی انبوه از طریق دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند می تواند به کاربران کمک کند تا Metaverse را تجربه کرده و در اقتصاد مجازی آن مشارکت کنند.

متا Occulus را در سال 2014 خریداری کرد و از آن زمان تا کنون یک هدست VR کاملاً همهجانبه ایجاد کرده است. در حالی که MetaQuest2 یک دستگاه VR عالی است، متا همچنان برای طراحی سبک وزن و مقرون به صرفه تلاش می کند.
دستگاه های متاورس چیست؟
Metaverse به کاربران فرصتی برای کشف مناظر وسیع و تعامل آنلاین با افراد مختلف می دهد. کاربران می توانند از دستگاه های متاورس مانند هدست های VR/AR برای قدم گذاشتن در دنیای مجازی برای تجربه ای کاملاً فراگیر استفاده کنند. از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها نیز می‌توان برای ورود به Metaverse استفاده کرد، اما همانطور که در بخش بالا ذکر شد، آنها تجربه‌های غوطه‌وری کمتری را ارائه می‌کنند.

شرکت‌هایی مانند HaptX دستکش‌های VR را نیز توسعه داده‌اند که هنگام تعامل با اشیاء در Metaverse، بازخورد لمسی ارائه می‌دهند. این دستکش تحرک تمام بدن را فراهم می کند و لایه جدیدی از واقع گرایی را به تجربه Metaverse VR اضافه می کند.
این شرکت ها همچنین در حال ایجاد آندوسکوپ های لمسی هستند که به کاربران امکان می دهد همه چیز را در Metaverse احساس کنند. از آنجایی که این مفاهیم هنوز بسیار جدید هستند، این دستگاه های متاورس بسیار گران هستند.

استفاده از دستگاه‌های نوآورانه‌تر مانند مچ‌بندهای متا بسیار راحت است و زمینه جدیدی از تعاملات بصری رضایت‌بخش را برای کاربران باز می‌کند. شرکت‌های فناوری همچنین روی محصولات هیجان‌انگیز دیگری مانند لنزهای تماسی AR کار می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهد واقعیت افزوده را در زندگی واقعی بدون استفاده از تلفن هوشمند یا استفاده از هدست AR تجربه کنند.
8 بهترین دستگاه متاورس
1. سونی پلی استیشن (دستگاه های واقعیت مجازی)
2. مایکروسافت هولولنز (هدست AR)
3. نشانگر سوپاپ (مجموعه دنده Metaverse)
4. MetaQuest2 (دستگاه هدست)
5. دستکش Haptx (افزونه های Metaverse)
6. پرش جادویی (دستگاه های متاورس)
7. Mojo Vision (لوازم جانبی Metaverse)
8. HP Reverb G2 (دستگاه هدست)

متاورس چیست
سرمایه گذاری متاورس