عنوان پروپوزال: ارزیابی نقش اعمال مدیریت مؤثر بازاریابی و مشتری مداری در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک در جذب و حفظ مشتری در بانک سپه
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 21
در سالهای اخیر، بکارگیری فن آوری های جدید در زمینه های مختلف زندگی به امری روزمره در سراسر جهان تبدیل شده است. مفاهیمی نظیر فناوری های دیجیتال، یادگیری الکترونیکی، دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر برای اکثر مردم شناخته شده هستند. با اینکه هنوز بسیاری از موارد فوق در کشور ما به درستی تعریف و به تعبیری بومی سازی نشده اند، اما دیر یا زود ناچاریم با این واژه ها آشنا شویم و آنها را بکار گیریم. (صفری مهر و آل بدوی، 1387).
چند دهه آتی عصر مجازی به واسطه تکنولوژی ارتباطات، همانند چتری تمام فعالیت های روزمره انسان را در هر زمان و مکانی تحت پوشش قرار خواهد داد. چرا که دانش اساس محوریت تمامی جنبه های تحول و پیشرفت قرار گرفته و فناوری اطلاعات به عنوان کاربردی ترین شکل دانش ابزاری توانمند کننده در جهت تسهیل پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بشر در آمده است. در این میان به واسطه تاثیری که اینترنت بر تجارت گذاشته، آگاهی و استفاده از آن برای همه شرکت ها و سازمان هایی که سعی در پاسخ گویی به هنگام نیازهای مشتریانشان در جهت رقابت پذیری جهانی دارند، امری ضروری به نظر می رسد (نیکوکار و همکاران، 1388).
یکی از مهمترین تحولات در دنیای امروزه شبکه جهانی اینترنت است که نفوذ روزافزونی در زندگی روزمره بشر دارد بسیاری از فعالیت ها امروزه با بکارگیری این تکنولوژی راحت تر و سریع تر شده است و همچنین بازاریابی در دهه های اخیر به عنوان یک علم توجه فروشندگان را به خود جلب کرده است (حسینی و همکاران، 1387).
همه مردم در زندگی خود با بازاریابی در ارتباط هستند. بازاریابی وسیلهای است که ازطریق آن استاندارد زندگی مردم توسعه یافته است. تعداد زیادی از افراد فکر میکنندکه بازاریابی با فروش یکی است، اما در حقیقت فعالیت بازاریابی قبل و بعد از عملفروش نیز انجام می شود. بازاریابی عملاً فعالیتهای زیادی را مانند تحقیقاتبازاریابی، توسعه کالا، توزیع، قیمت گذاری، فروش شخصی و غیره را شامل شده و هدفارضای نیازهای خریدارن و همزمان نیل به اهداف سازمانی میباشد (ایمان خان، 1387).
بازاریابی به عنوان علمی عملیاتی و پویا، در حال سازگاری و همگامی با تحولات شکل گرفته از مجرای انقلاب انفورماتیک است. محور اساسی این انقلاب، ظهور رسانه جدید (اینترنت) است. تاثیر مولفه های وجودی اینترنت در حوزه بازاریابی بر نیاز به باز تعریف عوامل کلیدی آن حوزه تاکید و تایید می کند. ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان «بازاریابی الکترونیک» تحت لوای فلسفه بازاریابی رابطه ای که محور خود را تامین نیازهای مشتریان به صورت انفرادی، ایجاد ارزش برای مشتری و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکتها و افراد قرار داده، ناشی از همین دیدگاه است (باقری، 1384).
بانکداری الکترونیکی، نوعی خدمت بانکی است که نخستین باردر سال1995 درآمریکا مورد استفاده قرار گرفت و پس ازآن به سرعت در میان کشورهای توسعه یافته و سپس درکشورهای درحال توسعه گسترش یافت. بانکداری الکترونیکی به عنوان ابزارها, تکنیک ها و راه حل های خودکار سازی فرآیند ارایه مستقیم محصول ها و خدمت های مختلف و متنوع بانکداری سنتی و جدید به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی دو سویه، تعریف می شود. بانکداری الکترونیکی شامل سیستم هایی است که مشتریان, افراد مختلف یا بنگاه های تجاری و غیر تجاری را قادر می سازد تا به حساب ها و تراکنش های مالی شرکت خود دسترسی داشته و یا اطلاعاتی در زمینه محصولات و خدمات از طریق شبکه های خصوصی و عمومی اطلاع رسانی همچون اینترنت به دست آورند(شعبان پور و همکاران، 1390). آنچه در این پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد، ارزیابی نقش اعمال مدیریت مؤثر بازاریابی و مشتری مداری در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک در جذب و حفظ مشتری در بانک سپه می باشد.
فهرست مطالب:
1-1- مقدمه
1-2-بیان مساله
1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق
1-4-اهداف تحقیق
1-5-سوال تحقیق
فرضیه های تحقیق:
فرضیه اصلی:
فرضیه های فرعی:
1-6-قلمرو مکانی تحقیق
1-7-قلمرو زمانی تحقیق
1-8-تعریف اصطلاحات و واژه دها
1-9- مروری بر ادبیات تحقیق
1-9-1- مروری بر مفاهیم و معرفی موضوع تحقیق ( به طور عمده از کتاب ها)
1-9-2- مروری بر تحقیقات انجام شده (به طور عمده از مقالات و پایا ن نامه و از منابع فارسی ولاتین که حداقل 10 منبع فارسی و لاتین باشد بطوریکه 50 درصد آنها از 3 سال گذشته باشد).
1-10- استخراج مدل مفهومی تحقیق از ادبیات تحقیق
1-11- مراحل اجرایی تحقیق( در قالب یک فلوچارت همراه با توضیحات لازم)
1-12- منابع تحقیق( مطابق اصول منبع نویسی و روش تحقیق)
1-12-1-منابع فارسی
1-12-2-منابع لاتین