اکسین

- اکسین

اکسین

متن انگلیسی مناسب پاورپوینت . متن انگلیسی 20 صفحه دارد و به صورت PDF می باشد متن ترجمه شده فارسی 14 صفحه به صورت WORD  وPDF می باشد 

نمونه متن:

اکسین (بخش دوم)

تفکیک IAA بین  سیتوزول و و کلروپلاست

  • توزیع IAA و متابولیت آن در سلول های تنباکو مطالعه شده است.حدودا اولین تا سومین  IAA در کلروپلاست یافت شده است,و به عنوان یادآور در سیتوزول قرار داده شده است.
  • تریپتوفان در کلروپلاست سنتز شده (ترکیب شده), و شماری از آنزیم های ترکیب های زیستی شامل کلروپلاست محلی می باشد.
  • همین طور , بعضی از سنتزهای IAA ممکن است جای کلروپلاست را بگیرد. اگرچه , بعضی از IAA های پیوسته در سیتوزول مورد محاسبه قرار گرفته , چاهک های کلروپلاست و سیتوزول iaa ظاهر می شوند تا این که به تعادل می رسند,در توافق با این است که چاهک های IAA کلروپلاسا به صورت جزئی برگرفته از  چاهک های IAA سیتوزولیک هستند.

 انتقال اکسین

  • موضوع اصلی جوانه ها و ریشه های, تنها با ساقه هایشان,ظهور  ساختار متمایل سری (جوانه ها), و این ساختار متمایل وابسته به  تمایل یا جهت گیری نقل و انتقال اکسین می باشد. به زودی بعد از این که  انحنای برگ اولیه (جوانه) با اکسین بررسی شد و مورد ازمایش قرار گرفت, این کشف شد که  در اصل IAA از سر جوانه تا بنیان (محل رشد جوانه) حرکت می کند در بخش های برگ اولیه (جوانه ) جو دو سر قطع شده. این نوع از انتقال بدون جهت واژه انتقال متمایل را به خود گرفته. اکسین  تنها  هورمون رشد گیاه هست که به وضوح انتقال متمایل را نشان داده,و انتقال  این هورمون تقریبا در  همه گیاهان کشف شده است, شامل برایوپت(نوعی گیاه بدون گل) و  هاگ گرد. بعضی از  انتقال اکسین ها  همچنین در بافت لیفی, و جابجایی بر پایه بافت لیفی رخ می دهد, آن هم بر اساس چاهک-منبع انتقال قندها ( فصل 10 را ببینید), با همکاری با  اکسین انتقال یافته  برای باز شدن سری جوانه..

برای دانلود کلیک کنید