پروبیوتیک PPT

- پروبیوتیک PPT

پروبیوتیک PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت پروبیوتیک 

فرمت : PPT

حجم : 0.6 مگابایت

تعداد اسلاید : 18

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

 
رل مثبت عده یی از باکتری ها در مبحث سلامت برای اولین بار توسط یک دانشمند روسی معروف به پدر ایمن شناسی نوین و برنده ی جایزه ی نوبل، به نام ELI METCHNIKOFF، در اوایل قرن بیستم مطرح گردیده او معتقد بود که:
این امکان وجود دارد که فلور میکروبی روده را باتجویز میکروب های شناخته شده ی مفید، درمقابل میکروب های مضر، تقویت ومورد حمایت قرارداد
، این نظریه را نیز اعلام کرد که پدید ه ی پیری (AGEING PROCESS)، نتیجه ی فعالیت تخمیر (PUTREFACTIVE) میکروب های تجزیه کننده ی پروتئین (PROTEOLYTIC) است که موجب تولید مواد سمی درروده ی بزرگ می شوند. باکتری های پروتئولیتیک نظیر (CLOSTRIDIA) که بخشی از فلورای طبیعی روده را تشکیل می دهند، از هضم پروتئین ها، سمومی تولید می نمایند شامل فنول ها، ایندول ها و آمونیاک که برحسب نظریه ی مچنیکوف این ترکیبات مسوول پیدایش تغییرات فیزیکی در سالخوردگان اند.
، او پیشنهاد نمود که با مصرف شیر تخمیر یافته می توان روده را با باکتری های لاکتیک اسید بی ضرر بذر افشانی کرد و با کاهش PH روده ، از رشد باکتری های پروتئولیتیک جلوگیری نمود. مچنیکوف، شیرترش شده با باکتری ها را در رژیم غذایی خود وارد نموده و معتقد بود که این کار در وضعیت سلامت او مؤثر بوده است. بعدها دوستان مچنیکوف روش غذایی او را دنبال نمودند و پزشکان نیز برای بیماران خود شیر ترش را تجویز می نمودند.
 
HENRY TISSIER از انستیتوی پاستور پاریس نیز اولین کسی بود که توانست BIFIDOBACTERIUM را مجزا سازد. او باکتریوم را از یک شیرخوار تغذیه شونده با شیر مادر مجزا نمود و آن را BACILLUS BIFIDUS COMMUNIS نامید.
این باکتریوم بعدها نام جدید بیفیدوباکتریوم بیفیدوم را به خود گرفت. تیسیه نشان داد که بیفیدوباکتری ها در روده ی بچه های تغذیه شده با شیر مادر، بر سایر فلورای روده تعداد بیشتری دارند و توصیه نمود که در بچه های مبتلا به اسهال از بیفیدوباکتریاها استفاده شود. مکانیزم تأثیر بیفیدوباکتریا عبارتست از جانشین شدن آنها با باکتریاهای پروتئولیتیکی که موجب بیماری شده اند.
در سال ۱۹۲۰ RETTGER اثبات نمود که باسیل بلغاری مچنیکوف که بعدها LACTOBACILLUS BULGARICUS نامیده شد، نمی تواند در روده ی انسان زنده بماند و لذا کار روی این فنومن کنار گذارده شد. نظریه ی مچنیکوف (در این مرحله) به جدال کشیده شد وتئوری او درزمینه ی طول عمر نیز مورد تردید قرارگرفت.
بعد از در گذشت مچنیکوف در ۱۹۱۶، مرکز فعالیت در زمینه ی پروبیوتیک ها، از فرانسه به آمریکا منتقل گردید و در ۱۹۳۵ گونه های خاصی ازLACTOBACILLUS ACIDOPHILUS شناسایی شد که بعد از کاشت در لوله ی گوارش بسیار فعال بودند.
آزمایشهای متعددی روی این ارگانیسم انجام گرفت و نتایج امیدوار کننده یی، به خصوص در درمان یبوست مزمن به دست آمد.

 

پروبیوتیک ها. برخلاف آنتی بیوتیک ها، به عنوان فاکتورهای مشتق شده ی میکروبی، باعث تحریک رشد سایر میکروارگانیسم ها می شوند، در سال ۱۹۸۹، ROY FULLER تعریفی از پروبیوتیک ها را پیشنهاد کرد که به طور گسترده یی مورد قبول قرارگرفت:
«پروبیوتیک یک مکمل غذایی میکروبی مفید است که به میزبان خودکمک می کند تا توازن میکروبی روده اش حفظ گردد». تعریف فولر تأکید دارد بر زیست پذیری پروبیوتیک ها و اثر مفید آنها روی میزبان خود.
 
در دهه ی ۱۹۶۰، صنعت شروع به تولید و ترویج محصولات شیر فرمانته(تخمیری) حاوی LACTOBACILLUS ACIDOPHILUS نمودند. در دهه های بعد، سایرگونه های LACTOBACILLUS شاملLACTOBACILLUS RHAMNOSUS،LACTOBACILLUS CASEI و LACTOBACILLUS JONSONII به علت این که از گونه های روده یی مفید به شمار می روند، مورد معرفی قرار گرفتند.
 
 

برای دانلود کلیک کنید