پاورپوینت درباره بررسی اکوسیستم قطبی و قابلیت های گردشگری آن

- پاورپوینت درباره بررسی اکوسیستم قطبی و قابلیت های گردشگری آن

پاورپوینت درباره بررسی اکوسیستم قطبی و قابلیت های گردشگری آن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

دسته بندی: Powerpoint

 

نوع فایلppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد اسلاید: 101 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

—فصل اول

1بررسی ویژگی های اکوسیستم منطقه

1-1اکوسیستم سطح خشکی

قطبی ترین منطقه قطب شمال (نزدیک ترین منطقه به قطب شمال) منطقه قطبی بالا نامیده می شود. این بیابان قطبی از زندگی گیاهای یا جانوری خیلی کمی برخوردار است (کمتر از پنج درصد منطقه خشکی آن با زندگی گیاهی پوشیده شده) به خاطر این که یک  فصل رویش و سبز شدن خیلی کوتاه خشک، هوای خشک، خاک همیشه یخ زده و خاک فقیر دارد و حشرات گرده افشان هم در آن زندگی نمی کنند

arcticl
 
•محدوده این منطقه از عرض جغرافیایی 75درجه شمالی و جنوبی تا نقطه مرکزی قطب را شامل می شود ، در این ناحیه شبانه‌روز در شش ماه از سال، کاملا روشن و آفتابی و در شش ماه دیگر کاملا تاریک است در دایره قطبی در شمال آلاسکا ، هشت روستا وجود دارد که طبق آخرین سرشماری امریکا در سال 2000 ، کل جمعیت ساکن در این منطقه ،7 هزار و 385 نفر است . بئروبا 4 هزار و 581 نفر ( برآورد جمعیت سال 2004 آلاسکا) پرجمعیت ترین و اتگسوک با دویست و بیست و هشت نفر ، کم جمعیت ترین روستا در این منطقه هستند.
 

نواحی توندرا (قطبی)

اصطلاح توندرا از یک لغت فنلاندی به معنای (( زمین لخت یا خاک دشمن )) گرفته شده است. این کلمه معمولا به مناطق بی درخت شمالگان اطلاق می شود.
 دو نوع توندرا وجود دارد: الف) توندرای قطبی که در عرضهای جغرافیایی بالا وجود دارد، ب)توندرای آلپی(کوهستانی) که در ارتفاعات بالا تشکیل می شود . پوشش گیاهی هردو توندرا تقریباً یکنواخت است اما مساحت توندرای قطبی خیلی بیشتر از کوهستانی است

نقشه پراکندگی توندرای قطبی
—. در زمستان دمای آن بسیار پایین می آید و در تابستان به حدود 10 درجه ی سانتیگراد می رسد.

نمودار دمای تندرای قطبی

درتندرامعمولا خیلی کم باران می بارد و در تمام طول سال بادهای شدید می وزد.
دمای بسیار پایین و فصول کوتاه نامناسب برای رشد گیاهان در طول سال، سبب می‌شود درختان نتوانند در آن رشد کنند.
سطح زمین در این ناحیه از لایه‌ای خاک منجمد شده به نام “پرمافراست” پوشیده شده وخزه‌ها، گلسنگها و برخی انواع علفها، تنها گونه‌های زیستی هستند که قادر به رشد طبیعی در این ناحیه هستند.

Vegetation

جنگلهایی از درختان کاج و درختچه‌ها و بوته‌ها نیزدر جنوب ناحیه توندرا می‌رویند که مرز بین آن و منطقه پایین آن را تشکیل می دهد که “خط درختان” نامیده می‌شود .
در فصل تابستان، لایه خاک منجمد نواحی توندرا قدری نرمتر شده و با پیدایش دریاچه‌ها و باتلاقهایی در این ناحیه، شرایط رشد گیاهان را در منطقه فراهم می کند.

برای دانلود کلیک کنید