پاورپوینت تحلیل و بررسی روان شناسی تربیتی
فهرست مطالب :
روان شناسی تربیتی
فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی
فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی
فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی
فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین
فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری
فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن
فصل هفتم: یادگیری شناختی
فصل هشتم: حافظه و فراموشی
فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول
فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی
فصل یازدهم: روشهای کلی آموزشی
فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط
فصل سیزدهم: آموزش ، به کمک روشهای تغییر رفتار
بخشی از متن پاورپوینت :
روان شناسی تربیتی
روانشناسى تربیتى یا روانشناسى پرورشى شاخه اى از علم روانشناسى است که یافته هاى این علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و اندیشه هاى افراد است؛ روانشناسى تربیتى علم مطالعه اعمال و اندیشه هاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است.
روانشناسى تربیتى بیش از هر چیز دیگر معلمان را با ماهیت یادگیرى دانش آموزان آشنا میکند و روشها و فنون مؤثر هدایت یادگیرى، یعنى آموزش، را در اختیار آنان مىگذارد. دلیل تأکید زیاد روانشناسى تربیتى بر یادگیرى و آموزش این است که این دو جریان هسته اصلى فعالیتهاى معلمان و مدارس را تشکیل مىدهند.
فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی
تعریف آموزش
آموزش کار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرحریزى شدهاى گفته مىشود که با هدف ایجاد یادگیرى در دانشآموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مىشود.
لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى کلاسى همین کنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش کلاسى محدود نمىشود و سایر شیوههاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى کتاب، یا آموزش مکاتبهاى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند…