جزوه کارآفرینی در دو نسخه و 66 صفحه

- جزوه کارآفرینی  در دو نسخه  و 66 صفحه

جزوه کارآفرینی در دو نسخه و 66 صفحه

 کارآفرینی : خلق کار جدید

 حدوداً 80% افراد آن را این گونه تعریف می کنند، ولی 100% نیست .

وقتی تحولات نظام های اقتصادی و اجتماعی را درعصر حاضر بررسی می کنیم  ریشه در پیشرفت و تغییرات به وجود آمده درعلم وتکنولوژی دارد. تقریبا در نیمه قرن19  یا  قرن 20 علم ، توسعه آن چنانی نداشت ، اما دانشمندان معتقدند، که به اندازه ی کل دوران مختلف ، تکنولوژی و علم، رشد و توسعه داشته است.

 بخصوص طی60 ـ 50 سال اخیر ، تغییراتی که در نظام های اجتماعی و اقتصادی به وجود می آید، اقتصاد تحول شگرف پیدا می‌کند، و اجتماع به واسطه اقتصاد ممکن تحول در آن به وجود آید و این ریشه در علم و تکنولوژی دارد.

 یک زمانی مردم در زمین کشاورزی با روش سنتی کار می کردند، مثلاً از هر هکتار یک تن گندم برداشت می کردند، اما با ظهور تکنولوژی،  مراقبت وشیوه ی کشاورزی تغییر پیدا کرد، از هر هکتار ده تن گندم برداشت می کردند، پس علم و تکنولوژی در بحث اقتصاد و اجتماع کمک می کند،

 نظام های اجتماعی و اقتصادی هم با توجه به تغییر درعلم و تکنولوژی ، نوع آنها تغییر می‌کند،

بحث امنیتی ـ اقتصادی ـ ورزشی علم و تکنولوژی فرایند را تغییر داده است ( یک زمانی افراد در زمین کشاورزی از کاغذ استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند) سازمان‌هایی که در عصر حاضر وجود دارد برای تداوم و بقای خود نیازمند است روش های جدید را پیدا کنند، و منجربه خلاقیت ها ـ نوآوری ـ ابداع ها ـ خلق محصول ـ خلق خدمت جدید شود .

 چرا می‌گوییم خلق خدمت جدید؟

 به این دلیل که  مردمبرای مثال  درعصرحاضر به دنبال چرخ خیاطی دستی ۵۰ سال پیش نیستند، بلکه در پی خدمات و موضوعات جدید که در آن نوآوری است می گردند، در تغییرات و تحولات ، افراد (سازمان هایی) توانستند موفق تر ازدیگران عمل بکنند، و از بین انقلاب هایی که در دنیا به وجود آمده، در این حوزه که خیلی پرشتاب است، در حوزه کسب و کار توانستند فرصت خوبی برای خود به وجود بیاورند،

 مثلاً در حوزه کرونا به خیلی از کسب و کارها آسیب جدی وارد شد، یا کلاً از بین رفتندمثل شرکتهایی که تازه شروع بکار کردند ، اما شرکت‌هایی که از چند سال پیش کار کردند، مثل آمازون – دیجی کالا- بایا توانستند خود را سر پا نگه دارند، و سود چند برابری نسبت به قبل داشته باشند.

وقتی به لیست ثروتمندان دنیا نگاه می‌کنیم می‌بینیم، که بنیانگذار آمازون آقای جف بزوس ثروتمندترین مرد دنیاست، شرکت تسلا به رهبری آقای ایلان ماسک وقتی در حوزه فناوری نوین وارد می شود، ثروت آنها چندین برابر می‌شود، سهام آنها در عرض یک سال ۷۸۰ برابر شده است.

  • سوال مهم : وجه تمایز افراد موفق با بقیه افراد جامعه چیست ؟ چرا آقای ایلان ماسک رشد و توسعه پیدا می‌کند، اما مثلاً آقای جیم رشد و توسعه پیدا نمی کند؟

برای دانلود کلیک کنید