طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس10: عطّار و جلال الدّین محمّد

- طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس10: عطّار و جلال الدّین محمّد

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس10: عطّار و جلال الدّین محمّد

پیشنهاد می شود  تدریس درس عطّار و جلال الدّین محمّد از روش ایفای نقش، نمایشی و کارایی گروه انجام گیرد. بخش نخست این درس را می‌توان با روش نمایشی در کلاس اجرا کرد.

نکات لازم در خصوص تدریس:

1- به تعداد شخصیت‌های داستان، چند نفر از دانش آموزان مشخص شوند تا به ایفای نقش بپردازند.

2- با بهره گیری از امکانات ساده، می‌توان شخصیت‌ها را حسّی تر و ملموس تر ساخت. مثلا با استفاده از صورتک‌ها، عکس‌ها و… این کار امکان پذیر است.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف آموزشی:

آشنایی دانش آموزان با داستانی از کودکی مولانا
ایجاد علاقه در فراگیران به علم اندوزی، مطالعه و کتاب خوانی
آشنایی دانش آموزان با مثنوی و آثارش
تقویت روحیه همکاری در فراگیران
تقویت تفکر خلاق و انتقادی
آشنایی با قالب مثنوی و نمونه‌های آن

 هدیه این محصول : طرح درس فارسی ششم، تدریس درس شهدا خورشیدند – طرح درس تدریس آداب مطالعه

برای دانلود کلیک کنید