پاورپوینت با موضوع جو (اتمسفر) Atmosphere

- پاورپوینت با موضوع جو (اتمسفر) Atmosphere

پاورپوینت با موضوع جو (اتمسفر) Atmosphere

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل.ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 25 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

جو (اتمسفر) Atmosphere

جو Atmosphere

جو زمین لایه‌ای از گازها است که زمین را احاطه کرده‌اند که این گازها بوسیله جاذبه زمین نگهداشته شده‌اند (تا ارتفاع حدود ۹۰ کیلومتری از سطح زمین) . 
جو زمین شامل نیتروژن (78.1%) و اکسیژن (20.9%) همراه مقدار کمی از  آرگون (0.9%) ، دی اکسید کربن (متغیر، ولی حدود 0.035%) ، بخار آب و دیگر گازها می‌شود. 
جو زمین موجودات روی زمین را از طریق جذب اشعه فرابنفش خورشید و کم کردن دمای بالای بین روز و شب محافظت می‌کند. 

مشخصات پروازی یا مأموریت هواپیما به شرایط اتمسفری که هواپیما در آن در حال پرواز می‌باشد، بستگی دارد. چونکه حالت اتمسفر هر روز فرق می‌کند، امکان ندارد که بتوان مأموریت پروازی را دقیق تعیین نمود. بدون اولین تعریف دقیق از حالت اتمسفر این تفکر ما را کاملاً به سمت تعریف اتمسفر استاندارد می‌برد که در آن مقادیر استاندارد اتمسفر یعنی فشار و دما و چگالی (دانسیته) را در هر ارتفاع می‌دهد.

چهار عامل مهم در هوا عبارتند از: فشار، دما، جرم حجمی و لزجت. فشار و جرم حجمی‌هوا با ارتفاع کاهش می‌یابد. تغییرات دما و لزجت و همچنین سرعت صوت بر حسب دما، روند‌ثابتی ندارند و بسته به ارتفاع، کاهش و افزایش می‌یابند. این تغییرات باعث می‌شود، سازمان‌ها و کشورهای مختلف جو را به لایه‌هایی با خواص مشترک تقسیم کنند. تقسیم‌بندی جو به طور عمده عبارت است از:
1-تروپوسفر(troposphere)
2-استراتوسفر(Stratosphere)
3-مزوسفر(Mesosphere)
4-ترموسفر(Thermosphere) یا یونوسفر (Ionosphere)
5-اگزوسفر(Exosphere)

برای دانلود کلیک کنید