طراحی کردن یک مدل برای ایجاد صادرات گروه تجاری شراکتی(مقاله به همراه ترجمه)

- طراحی کردن یک مدل برای ایجاد صادرات گروه تجاری شراکتی(مقاله  به همراه ترجمه)

طراحی کردن یک مدل برای ایجاد صادرات گروه تجاری شراکتی(مقاله به همراه ترجمه)

این مقاله 8 صفحه به صورت pdf می باشد به زبان انگلیسی و دارای حدود 14 صفحه متن ترجمه شده فارسی قابل ویرایش به صورت word می باشد .نمونه متن فارسی:

چکیده:

امروزه سرمایه گذاری کوچک و بزرگ همانند موئلفه های اصلی توسعه اقتصادی به دلایل مختلف مطرح شده است و مورد توجه قرار گرفته است.به اسم اندکی تولید شغل ,بازدهی منابع , توانایی برای ارتقاء  فن آوری محلی , توانایی برای معرفی نیاز های جدید , تصمیم گیری سریع , و پرورش مدیران موفق منجر خواهد شد به  رشد و توسعه  اقتصاد کشورها. با وجود این مزایا , سرمایه گذاری متوسط و کوچک  مواجه با محدودیت  در مناطق است مانند منابع انسانی , نیروی متخصص و دسترسی به بازار. برای دسترسی به این چالش ها , استراتژی ها یا ترفند های نیاز به حمایت و تقویت سرمایه گذاری دارد. ایجاد یک شبکه از ائتلاف تجاری صادرات یکی از استراتژی های است که به تدارک دیدن دسترسی بهتر به بازار هدف کمک می کند. دراین تحقیق , ابتدا , ما ابعاد مختلفی در ایجاد ائتلاف تجاری صادرات تعریف کرده ایم و آنها را برای سرمایه گذاری متوسط و کوچک دسته بندی کرده ایم. دوم این که, بر اساس روش شناسی  تحقیق  فرضیه توپ به زمین خورده , ما یک مدل را پیشنهاد می کنیم که در حال آزمایش کردن ابعاد , موئلفه ها و اقلام موثر بر تاسیس ائتلاف تجاری صادرات است.مطابق با 26 عدد از زیراقلام ها  گه در 6 دسته اصلی  رده بندی شده اند. سپس اهمیت رابطه شان  در موفقیت ائتلاف تجاری صادرات به وسیله ی تعریف ارزش هر دسته و استفاده کردن از روش تحلیل سلسله مراتبی تعیین شده است.

نویسندگان:

ام. قیومی, ام اچ ابویی , ام آ. وحدت زاد , آ .ابراهیمی

گروه آموزشی مهندسی صنعتی , اساتید مهندسی , دانشگاه یزد , یزد , ایران

گروه آموزشی مدیریت , اساتید اقتصاد , مدیریت و علوم  اجتماعی , دانشگاه شیراز , شیراز , ایران

نمونه متن انگلیسی:

 ABSTRACT:

 

 Today, small and medium enterprises are considered as one of the main components of economic development for various reasons. To name a few, job creation, resource efficiency, the ability to enhance local technology, the ability to meet new needs, quick decision-making, and training successful managers will all lead to the growth and economic development of countries. Despite these benefits, small and medium enterprises face restrictions in areas such as human resources, specialist forces, and market access. To address these challenges, strategies need to be adopted to support and reinforce the enterprises. Creating a network of export consortium is one of the strategies that help providing a better access to the target market. In this study, first, we identified various dimensions in creating export consortiums and ranked them for small and medium enterprises. Second, based on the grounded theory research methodology, we proposed a model by examining the dimensions, components and categories affecting the establishment of successful export consortia. Accordingly, 26 subcategories are categorized into 6 main categories. Then, their relative importance in the success of the export consortia is determined by identifying the weights of each category and using the Hierarchical Analysis Method (AHP).

مراجع:

  1. Minh, T.T. and C.N. Hjortsø, How Institutions Influence SME Innovation and Networking Practices: The Case of V ietnamese Agribusiness. Journal of Small Business Management, Vol. 53, (2015), 209-228.
  2. Nwankwo, S. and T. Gbadamosi, Entrepreneurship marketing: principles and practice of SME marketing. (2010), Routledge.
  3. HernándezLinares, R., F.W. Kellermanns, and M.C. LópezFernández, Dynamic Capabilities and SME Performance: The Moderating Effect of Market Orientation. Journal of Small Business Management, (2018).
  4. Ireland, R.D., M.A. Hitt, and D. Vaidyanath, Alliance management as a source of competitive advantage. Journal of Management, Vol. 28, No. 3, (2002), 413-446.
  5. Delaney, L.J., Exporting Essentials: Selling Products and Services to the World Successfully. (2014), Apress.
  6. UNIDO, Development of Clusters and Networks of SMEs: A Guide to Export Consortia. (2003).
  7. Brown, P., R.B. McNaughton, and J. Bell, Marketing externalities in industrial clusters: a literature review and evidence from the Christchurch, New Zealand electronics cluster. Journal of International Entrepreneurship, Vol. 8, No. 2, (2010), 168-181.
  8. Li, W., R. Veliyath, and J. Tan, Network characteristics and firm performance: An examination of the relationships in the context of a cluster. Journal of Small Business Management, Vol. 51, No. 1, (2013) 1-22.
  9. Lai, Y.-L., et al., The effects of industry cluster knowledge management on innovation performance. Journal of Business Research, Vol. 67, No. 5, )2014), 734-739.
  10. Tambunan, T., Promoting small and medium enterprises with a clustering approach: A policy experience from Indonesia. Journal of Small Business Management, Vol. 43, No. 2, (2005), 138-154.

 

 

برای دانلود کلیک کنید