آموزش پروژه محور PPT
نام محصول : پاورپوینت آموزش پروژه محور
فرمت : PPT
حجم : 21 مگابایت
تعداد اسلاید : 103
زبان : فارسی
سال گردآوری : 96
پروژهها باید چه ویژگیهایی داشته باشند؟
•فعالیتهایی اینگونهاند:
دانشآموزمحوراند.
•بچهها حلکنندهی مسئله، تصمیمگیرنده، پژوهنده، مستند ساز میشوند.
•آنها نقش کسانی را ایفا میکنند که در رشتههای خاصی کار میکنند.
درازمدتاند.
•پروژهها از نظر زمانی تغییرپذیرند.
•آنها درسهای معلممحور یکروزه نیستند.
دانش را با مسائل و کارهای زندگی واقعی تلفیق میکنند.
•گسترش چرخه ی یادگیری فراتر از دیوارهای کلاس درس
مهارت طراحی تحقیق
تبدیل مسئله به یک پرسش قابل تحقیق
•مثال: چگونه میتوان با رنگآمیزی پارچهها به بهترین نتیجه رسید؟ را میتوان به پرسشهای زیر تبدیل کرد:
•آیا قدرت ماده رنگکننده در شدت رنگی که حاصل میآید، تاثیری دارد؟
•و ………..
طراحی اولیه: تعیین متغیرها
•پرسشها: چه چیز را باید تغییر داد؟ (متغیر مستقل) مثال: مقدار مادهی رنگی
•چه چیزهایی را باید ثابت نگه داشت؟ (کنترلها) مثال: مقدار آب، دما، زمان خیسکردن و ………..
•چه نوع اثری را باید مشاهده یا اندازهگیری کرد؟ (متغیر وابسته) مثال: شدت رنگ
•عملی کردن طرح عمومی (نوشتن طرح عملیاتی)
•فکر کردن در مورد موانع و جزئیات عملی
•مثال: در مورد متغیر مستقل: دست کم 4 مقدار متفاوت را با هم مقایسه کنیم. در مورد کنترل متغیرها: مثلا برای یکسان بودن نوع پارچهها باید قطعهها را از یک پارچه ببریم. در مورد متغیر وابسته: برای تعیین تفاوت رنگها میتوانیم از چند نفر بپرسیم، یا آنها بر حسب درجهی رنگ از روشن به تیره ردیف کنیم.
تقویم اجرایی پیشنهادی
گامهایی مانند
•1– پیشنهاد هدف و نوشتن چند سطری در مورد مساله
•2- یاداداشتهایی در مورد تحقیق زمینهای: هر مقاله، کتاب، منابع وب و …. که به نظرتان میرسد را مشخص کنید. نوشتن دفتر کارنما را آغاز کنید.
•3- کتابنگاری و تحقیقات زمینهای (مقدماتی)
•4- طراحی تحقیق (متغیرها و فرضیه)
•5- کاربرگ دادهها و دستورالعمل
•6- آزمایشها را آغاز کنید.
•7- تحقیق زمینهای و کتابنگاری (نهایی)
•8- نوشتن نتایج، ترسیم نمودارها و جدولها
•9- نتیجهگیری و پیشنهادها، تفسیر دادهها
•10- نوشتن چکیده
•11- تهیهی گزارش کتبی و تابلوی نمایش تکمیلشده
•12- ارائهی آزمایشی: مقابل والدین، دوستان و معلم راهنما