دانلود پاورپوینت قراردادهای سلف

- دانلود پاورپوینت قراردادهای سلف

دانلود پاورپوینت قراردادهای سلف

حاوی 32 اسلاید

    • قراردادهای سلف در بازار سنتی ایران از سابقه ای دیرینه برخوردار است. ازسال 1382 و با راه اندازی بورس فلزات تهران و سپس تشکیل بورس کالای ایران، این معاملات به بورس کالا نیز راه یافت که با استقبال زیاد فعالان بازار مواجه گردید به گونه ای که هم اکنون معاملات سلف پرطرفدارترین نوع معاملات در بورس کالای ایران بوده ودر سال 1392 از مجموع 43 هزار میلیارد تومان معاملات انجام شده در تالارهای معاملات حراج حضوری بورس کالای ایران ، 20 هزار میلیارد تومان آن به معاملات کالا در قالب قراردادهای سلف اختصاص داشته است.
    • قرار داد سلف موازی

      • سازوکار سلف موازی راهکاری است برای حل مشکل نقدینگی قراردادهای سلف .
      • در سلف موازی ، به موازات قرارداد  سلف اولیه، یک قرارداد سلف ثانویه نیز به امضا می رسد . به این ترتیب که خریدار در قرارداد سلف نخست ، در موضع فروشنده در قرارداد سلف ثانوی قرار میگیرد و یک قرارداد سلف موازی بین خریدار در معامله ی نخست و خریدار ثانوی که جهت خرید همان کالا وارد قرارداد شده است، به امضا میرسد. در شکل زیر، سازوکار سلف موازی به تصویر کشیده شده است.

       

    • مزایای قراردادهای سلف موازی

      • این نوع قرارداد، علاوه بر اینکه به تنوع ابزارهای معاملاتی بورس می افزاید مزایای دیگری نیز دارا می باشد، به این صورت که :
      • 2 . قرارداد سلف موازی به نقدشوندگی معاملات سلف کمک میکند. چرا که در قرارداد سلف، وجه معامله توسط خریدار پرداخت می شود و تا زمان سررسید، وی دسترسی به وجه و کالای مورد نظر را ندارد؛ اما با انتشار سلف موازی وی خواهد توانست ازمزیت نقدشوندگی قرارداد سود ببرد.
      • 3 . تامین مالی تولیدکنندگان از دیگر مزایای این نوع قراردادهاست.
        • 4 . این قرارداد ابزار پوشش ریسک کامل تری را نسبت به ق ثانویه با اخذ موقعیت فروش، از بازار خارج شود. اما در قرارداد سلف، خریدار با انجام معامله باید تا زمان سررسید و تحویل کالا منتظر بماند.رارداد سلف معمولی به خریداران میدهد. چراکه خریداران قادر خواهند بود در بازار ثانویه موقعیت خود راتغییر دهند. به عنوان مثال ممکن است در طول مدت قرارداد ، نیاز خریدار به کالای مورد نظر مرتفع گردد؛ بنابراین وی قادر خواهد بود در بازار
        • 5 . بسیار انعطاف پذیر بوده و می توان با تعریف اختیار فروش در آن سود معینی را برای فرد سرمایه گذار تضمین نمود. همچنین با تعریف اختیار خرید مشابهی میتوان زیان (سود از دست رفته) منتشرکننده اوراق را در صورت افزایش قیمت کالا محدود نمود. وضع اختیارها نیز برای عرضه کننده نااطمینانی های نوسان قیمت وتسویه نقدی را از بین میبرد. یک فرصت سرمایه گذاری برای خریداران فراهم می آورد؛ به این ترتیب سفته بازان نیز میتوانند به راحتی وارد این بازار شوند و به رونق و نقد شوندگی بازار کمک نمایند.
        •  

     

    قراردادهای سلف در بازار سنتی ایران از سابقه ای دیرینه برخوردار است. ازسال 1382 و با راه اندازی بورس فلزات تهران و سپس تشکیل بورس کالای ایران، این معاملات به بورس کالا نیز راه یافت که با استقبال زیاد فعالان بازار مواجه گردید به گونه ای که هم اکنون معاملات سلف پرطرفدارترین نوع معاملات در بورس کالای ایران بوده ودر سال 1392 از مجموع 43 هزار میلیارد تومان معاملات انجام شده در تالارهای معاملات حراج حضوری بورس کالای ایران ، 20 هزار میلیارد تومان آن به معاملات کالا در قالب قراردادهای سلف اختصاص داشته است.

    §قراردادهای سلف در بازار سنتی ایران از سابقه ای دیرینه برخوردار است. ازسال 1382 و با راه اندازی بورس فلزات تهران و سپس تشکیل بورس کالای ایران، این معاملات به بورس کالا نیز راه یافت که با استقبال زیاد فعالان بازار مواجه گردید به گونه ای که هم اکنون معاملات سلف پرطرفدارترین نوع معاملات در بورس کالای ایران بوده ودر سال 1392 از مجموع 43 هزار میلیارد تومان معاملات انجام شده در تالارهای معاملات حراج حضوری بورس کالای ایران ، 20 هزار میلیارد تومان آن به معاملات کالا در قالب قراردادهای سلف اختصاص داشته است.

برای دانلود کلیک کنید