دانلود پاورپوینت فلوراید تراپی- 42 اسلاید

- دانلود پاورپوینت فلوراید تراپی- 42 اسلاید

دانلود پاورپوینت فلوراید تراپی- 42 اسلاید

 

 پاورپوینت اصول و فنون مذاکره موفق- 35 اسلاید

 

 

 

 

 

 

فلورایدتراپی یکی از راههای پیشگیری از پوسیدگی دندانها است.

توصیه هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

در برنامه های پیشگیری از پوسیدگی دندان، داشتن رژیم غذایی متعادل، اصلاح منابع و مقادیر کربوهیدرات های غذایی و تلفیق بهداشت دهان با شیوه زندگی افراد مورد توجه قرار میگیرند. بعد از وعده های غذایی باید مسواک زد، دهان را با آب شست یا آدامس(بدون قند حاوی گزیلیتول) را به مدت 15-20 دقیقه جوید.

 

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که در پوسته زمین وجود دارد و در طبیعت به وفور یافت میشود.

کاربرد موضعی ماده درمانی فلوراید(تماس مستقیم آن با دندانها )ساختمان دندان را نسبت به روند پوسیدگی مقاوم کرده و در پیشگیری از ایجاد پوسیدگی های جدید موثر است. از طرفی می تواند حتی باعث توقف یا کند کردن روند پوسیدگی های اولیه ایجاد شده روی دندانها هم بشود.

2-قبل از کاربرد وارنیش فلوراید بهتر است دندانها را با خمیر پروفیلاکسی(درمطب) یا مسواک زدن معمول تمیز نموده و هر گونه پلاک یا جرم قابل مشاهده برداشته شود. البته پروفیلاکسی در موارد عدم دسترسی به امکانات لازم ضروری نیست.

 

1-فلوراید تراپی برای کودکان در یک موقعیت
نشسته ارائه شود به گونه ای که خدمت دهنده بتواند از بالای سر کودک به دندانها اشراف داشته باشد . اگر خدمت دهنده از تجربه و مهارت برخوردار باشد در هر وضعیتی که راحتی او و بیمار را به همراه داشته باشد می تواند فلوراید تراپی را انجام دهد.

 


7- کودک نباید بعد از فلورایدتراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. و طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آنرا خارج کند.
8- فلوراید تراپی در کودکان زیر 3 سال یا کودکانی که مهارت خارج کردن بزاق (تف کردن ) ندارند ، انجام نمی شود.

عوارض استفاده از فلوراید

استفاده از میزان بالای فلوراید به شکل منظم، مشابه هر داروی دیگر عوارضی را در پی خواهد داشت، به ویژه در کودکان مصرف منظم فلورایدباید با احتیاط باشد. مصرف بالای فلوراید ممکن است منجر به مسمومیت شود. علائم مسمومیت با فلوراید، تهوع، استفراغ و درد شکم است.

 

 

برای دانلود کلیک کنید