پاورپوینت درباره آخرت گرایی

- پاورپوینت درباره آخرت گرایی

پاورپوینت درباره آخرت گرایی

این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 38 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

در باره حقیقت انسان دو دیدگاه وجود دارد:

1- مادی: کسانی که هستی را با ماده برابر می دانند یا انسان را پدیده ای کاملاً مادی تلقی می کنند و تمام قوانین حاکم بر حقیقت انسان را مادی می دانند.

2- الهی: این گروه علاوه بر بعد مادی انسان، بعد غیر مادی او را نیز اعتقاد دارند و برای انسان علاوه بر بدن مادی، حقیقتی به نام ، روح، قائلند.

قرآن در آیاتی به دو ساحتی بودن انسان (روح و بدن)، تصریح می فرماید:

ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِیهِ مِن رُّوحِهِ وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَهَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ (سجده – آیه 9)
قُلْ یَتَوَفَّاکُم مَّلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّکُمْ تُرْجَعُونَ(سجده – 11)
اللَّهُ یَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا(زمر – 42)
خدا روح مردم را هنگام مرگشان به تمامی باز می ستاند.

بعد گرایشی انسان

بعد گرایشی، همان تمایلاتی اند که با روح انسان سرشته شده اند. هر انسانی ذاتاً از این گرایشها – هر چند در حد ضعیف و نهفته- بهره مند است

گرایشهای انسان به دو دسته تقسیم می شوند:

1- گرایش های حیوانی: این گرایش ها میان حیوان و انسان مشترک اند. مانند: گرایش به حفظ ذات و صیانت از خود و میل به جنس مخالف، این گرایش ها را غریزه هم می گویند.

 

2- گرایش های انسانی: گرایش ها و تمایلاتی اند که به انسان اختصاص دارند و یا دست کم نشانه های آنها در حیوانات کمتر مشاهده می گردد.

از گرایش های اصیل انسان، میل و محبت به خداست که از وی جدایی ناپذیر است. امام علی (ع):

((خداوندا! تو قلبها را برمحبت خود آفریده ای.))

 

برای دانلود کلیک کنید