روش های آمار توصیفی به همراه پاورپوینت

- روش های  آمار توصیفی به همراه پاورپوینت

روش های آمار توصیفی به همراه پاورپوینت

دانلود تحقیق با عنوان روش های آمار توصیفی ،

بخشی از متنِ این تحقیق :

تشکیل جدول توزیع فراوانی
توزیع فراوانی عبارت است از سازمان دادن داده‌ها یا مشاهدات به صورت طبقات همراه با فراوانی هر طبقه. برای تشکیل یک جدول توزیع فراوانی باید دامنه تغییرات ، تعداد طبقات و حجم طبقات توسط فرمولهای مربوطه محاسبه شده و سپس اقدام به نوشتن جدول توزیع در دو ستون X (ستون طبقات) و F (فراوانی طبقات) شود. پس از این مرحله در صورت تمایل یا لزوم پژوهشگر می‌تواند شاخص‌های دیگری نظیر فراوانی تراکمی‌ ، فراوانی تراکمی‌ درصدی را محاسبه نماید. تشکیل جدول توزیع فراوانی یک روش اقتصادی و در عین حال آسان برای نمایش انبوهی از داده‌های نامنظم است. اما در طبقه بندی کردن ، برخی از اطلاعات به علت خطای گروه بندی از دست می‌روند که در محاسبه شاخصهای آماری نیز منعکس می‌شود. ولی مقدار آن ناچیز بوده و اشکال عمده‌ای ایفا نمی‌کند.
ترسیم نمودار
یکی از نقاط ضعف نمایش داده‌ها به صورت جدول فراوانی عدم درک سریع اطلاعات جدول است. نمودارها ابزار مناسبی برای نمایش تصویری اطلاعات هستند. انواع مختلفی از نمودار وجود دارد که از جمله می‌توان به نمودار هیستوگرام ، نمودار ستونی ، نمودار چند ضلعی تراکمی ‌، نمودار دایره‌ای ، نمودار سریهای زمانی و …اشاره کرد.
محاسبه شاخصهای مرکزی
در محاسبات آماری لازم است که ویژگیها و موقعیت کلی داده‌ها تعیین شود. برای این منظور شاخصهای مرکزی محاسبه می‌شوند. شاخصهای مرکزی در سه نوع نما (Mode) ، میانه (Median) و میانگین (Mean) هستند که هر یک کاربرد خاص خود را دارا می‌باشند. در تحقیقاتی که مقیاس اندازه گیری داده‌ها حداقل فاصله‌ای است میانگین بهترین شاخص است. ولی در تحقیقاتی که مقیاس اندازه گیری داده‌ها رتبه‌ای یا اسمی‌ است، میانه یا نما مورد استفاده قرار می‌گیرند.
محاسبه شاخصهای پراکندگی
شاخصهای پراکندگی برخلاف شاخصهای مرکزی هستند. آنها میزان پراکندگی یا تغییراتی را که در بین داده‌های یک توزیع (نتایج تحقیق) وجود دارد، نشان می‌دهند. دامنه تغییرات ، انحراف چارکی (Quartile Deviation) ، واریانس (Variance) و انحراف استاندارد (Standard Deviation) شاخصهایی هستند که به همین منظور در تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از محاسبه شاخصهای مرکزی و پراکندگی می‌توان نمره‌های استاندارد را محاسبه و منحنی طبیعی (Z) را ترسیم کرد …

توضیحاتِ فایل :

این فایل با فرمت word و power point ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات :11

تعداد اسلاید ها : 59

قابل ارائه و مناسب بعنوان پروژه کلاسی رشته آمار

جهت دانلود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.  

کلمات کلیدی آمار توصیفی, تحقیق در مورد آمار توصیفی, دانلود تحقیق آمار توصیفی, دانلود رایگان تحقیق آمار توصیفی, پروژه آمار توصیفی, مقاله آمار توصیفی, مقاله در مورد آمار توصیفی, پروژه در مورد آمار توصیفی, پایان نامه آمار توصیفی, پاورپوینت,word ,ورد,رایگان,آمار,آمار توصیفی,جدول‌های آماری,نمودارهای آماری,معیارهای مرکزی,معیارهای پراکندگی,منحنی‌های فراوانی

 بانک تحقیقات رشته آمار

برای دانلود کلیک کنید