دانلود طرح درس- علوم اول -دنیای سرد و گرم

- دانلود طرح درس- علوم اول -دنیای سرد و گرم

دانلود طرح درس– علوم اول -دنیای سرد و گرم

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود طرح درس علوم اول  دنیای سرد و گرم

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 8 صفحه

قسمتی از مجموعه

نام درس:دنیای سرد و گرم            مبحث: کدام رنگ مناسب است؟            مدت اجرا: 45 دقیقه

پایه:اول ابتدایی       سال تحصیلی:        تعداد فراگیران:   نفر       صفحه ی کتاب :74

روش تدریس:9گام گانیه بر اساس رویکرد زمینه محور*          مدرس:

*در هر مرحله از تدریس بهتر است که مجمو عه ای از روش های تدریس را بکارگیریم.

  1. اهداف رفتاری :
  • مهارت های ذهنی :
  1. فراگیران بتوانند در کلاس درس هنگامی که دو جسم با دمای متفاوت (گرم و سرد)را در اختیارش قرار داده می شود را با لمس کردن گرمی و سردی را از هم تشخیص دهند.
  2. فراگیران بتوانند با قرار گرفتن در کلاس با مشاهدۀ اشیاء موجود در کلاس با اشاره کردن، رنگ های تیره را شناسایی کنند.
  3. فراگیران بتوانند با قرار گرفتن در کلاس با مشاهدۀ اشیاء موجود در کلاس با اشاره کردن، رنگ های روشن را شناسایی کنند.
  4. فراگیران بتوانند هنگامی که مقواهایی به رنگهای مختلف (تیره و روشن)در اختیارشان قرار داده میشود،مقواهای تیره را در یک دسته و مقواهای روشن را در یک دسته ی دیگر دسته بندی کنند.
  5. فراگیران بتوانند با استفاده از نتایج آزمایشات انجام شده در کلاس با بیان یک مثال به طور شفاهی، جذب سریع نور خورشید توسط رنگهای تیره نسبت به رنگهای روشن را بیان کنند.
  6. فراگیران بتوانند زمانی که دو بطری آب،با شرایط یکسان،اما یکی با رنگ روشن و دیگری با رنگ تیره،در اختیارشان قرار میگیرد، با انتخاب بطری رنگ روشن، حقیقت دیر گرم شدن آب در ظرفهای روشن را کشف کنند.

 مهارت های بدنی :

  1. فراگیران بتوانند در خانه برای موضوع جذب سریعتر نور خورشید توسط رنگ های تیره نسبت به رنگهای روشن را با استفاده از مداد رنگی یا آبرنگ نقاشی کنند.
  • کلامی :
  1. فراگیران بتوانند در کلاس به طور شفاهی و از حفظ چند نمونه از رنگ های تیره را نام ببرند.
  2. فراگیران بتوانند در کلاس به طور شفاهی و از حفظ چند نمونه از رنگ های روشن را نام ببرند.
  • نگرشی :
  1.  فراگیران نسبت به انجام فعالیت ها و آزمایشات درسی علاقمند شوند.
  2.  فراگیران از فواید خورشید، این نعمت بزرگ الهی آگاهی یابند.
  3.  فراگیران به هنگام انجام آزمایش، نظم و انضباط و نظافت را رعایت کنند.

13- فراگیران در هنگام انجام آزمایشات مربوط به درس با شرکت فعال در آنها، نسبت به انجام آزمایشات علاقه نشان دهند.

  • راهبرد شناختی :

14- فراگیران بتوانند با استفاده از تصاویر موجود از فصل تابستان و زمستان و همچنین تصاویری از لباس هایی با رنگ روشن و تیره، رابطه ی بین فصل ها و انتخاب لباسهایی با رنگهای مناسب برای هر فصل را کشف کنند.

2-   پیش دانسته ها :

  1. فراگیران تعاریفی ساده از: گرما، سرما،رنگهای تیره و رنگهای روشن بدانند.
  2. قادر به شناسایی و تشخیص دو مفهوم سرما و گرما از یکدیگر باشد.
  3. راجع به رنگها و تقسیم رنگ ها به رنگ های تیره و روشن اطلاعات داشته باشد.
  1. سازماندهی و ساماندهی :

مواد آموزشی : تعدادی مقوا به رنگ های روشن (سفید ، زرد ، نخودی و..)و تعداذی مقوا به رنگ تیره ( مشکی ، سورمه ای ، قهوه ای ) ، مجموعه ای از تصاویر و عکس ها ،محیطی که در آن نور خورشید به اندازه ی کافی بتابد (مثلا حیاط مدرسه).

نکات ایمنی :

  1. به هنگام انجام فعالیت در حیاط مدرسه بهداشت فردی را رعایت کنند و دست خود را آلوده به گرد و خاک حیاط نکند.

بعداز قرار دادن مقواها در آفتاب خود در مکانی که سایه است قرار بگیرند تا در مسیر تابش مستقیم نور خورشید نباشند.

برای دانلود کلیک کنید