تحقیق درباره WEB SERVER (IIS)

- تحقیق درباره WEB SERVER (IIS)

تحقیق درباره WEB SERVER (IIS)

لینک دانلود پایین صفحه 

قابل ویرایش و آماده پرینت 

فرمت فایل: word

تعداد صفات: ۳۶

مقدمه :

دانش در مورد وب سرورها نیازی حیاتی برای یک مدیر سرور محسوب می‌شود تا از بهترین گزینه جهت سرویس‌دهی و یا جایگزینی وب سرور در سرور عملیاتی استفاده نماید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وب سرور چیست :

وب سرور برنامه‌ای است که از HTTP یا همان پروتکل انتقال ابرمتن (Hypertext Transfer Protocol) جهت ارائه صفحات وب به کاربر استفاده می‌کند .

اطلاعات ارائه‌شده توسط کلاینت در سیستم کاربر که به زبان ساده همان مرورگرها هستند ترجمه‌شده و برای کاربر نمایش داده می‌شود  ممکن است به سرورها و نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده نیز وب سرور گفته شود .

 

 

 

تمامی میزبانان وب‌سایت‌ها باید از وب سرور جهت ارائه سرویس استفاده کنند ، ازاین‌رو باید یکی از وب سرورهای APACHE ، LITESPEED ، LIGHTTPD ، GWS ، IIS و … را جهت ارائه سرویس انتخاب نمایند .

معمولاً” وب سرورها در کنار پکیجی از پروتکل‌ها و سرویس‌های FTP ، SMTP و … اقدام به سرویس‌دهی می‌کنند . قبل از انتخاب نوع وب سرور باید نوع سرویسی که قرار است روی سرور ارائه شود به‌طور کامل مشخص شود تا با توجه به نیاز خود وب سرور را انتخاب نمایید . توجه داشته باشید انتخاب اشتباه ممکن است در سرورهای Critical Mission موجب قطع سرویس‌دهی گردد ، هرچند در سرورهای Low Priority تغییر نوع وب سرور مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد . علاوه بر موارد ذکرشده انتخاب وب سرور گاها” به پلتفرم سیستم‌عامل ، امنیت و زبان برنامه‌نویسی استفاده‌شده نیز مرتبط است .

 

معرفی وب سرورها :

Apache: آپاچی یکی از پراستفاده‌ترین وب سرورهای دنیا است. آپاچی در سال 1995 منتشر شد و پایداری و قدرت آن باعث شد تا نقشی کلیدی در دنیای www[1] ایفا کند .پس از انتشار، محبوبیت آپاچی روزبه‌روز افزایش

 یافت به صورتی که در سال 2009 حدود 100 میلیون وب‌سایت توسط آپاچی سرو می‌شد .درگذشته نیز همانند حال آپاچی بر روی سیستم‌عامل‌های خانواده Unix (بیشتر لینوکس) برای سرویس‌دهی نصب می‌شد هرچند این وب سرور می‌تواند روی سرورهای ویندوزی نیز سرویس‌دهی نماید. در ویندوز اغلب developer ها و برنامه‌نویس‌ها جهت اجرا و کامپایل کد خود از آپاچی استفاده می‌کنند . باافتخار آپاچی یک وب سرور متن‌باز است که همین امر باعث توسعه روزافزون آن شده است . نام آپاچی برگرفته از نام یکی از  قبیله‌های بومی آمریکاست که در استراتژی و جنگ مهارت بالائی دارد .

[1] Word Wide Web

 

برای دانلود کلیک کنید