پاورپوینت هرم یادگیری

- پاورپوینت هرم یادگیری

پاورپوینت هرم یادگیری

سخنرانی

هرم یادگیری نشان می دهد که سخنرانی کم اثرترین روش یادگیری و حفظ اطلاعات است. سخنرانی یادگیری غیر فعال است. شما راحت نشسته اید و به اطلاعاتی که توسط معلم یا استاد لقمه شده در دهان شما گذاشته می شود گوش می دهید. تلاش برای بدست آوردن اطلاعات و درک آن ها فقط از طریق سخنرانی تاثیرگذار نیست. سخنرانی ها زمانی تاثیرگذار هستند که دانش آموزان به طور فعال در بحث های کلاسی شرکت کنند و یادداشت برداری کنند.

دیداری و شنیداری

هرم یادگیری نشان می دهد که روش یادگیری دیداری و شنیداری فقط ۲۰ درصد از حفظ اطلاعات آموخته شده را شامل می شود. روش یادگیری دیداری و شنیداری انواع مختلفی را در بر می گیرد که شامل استفاده از ابزارهای آموزشی مانند: فیلم ها، پادکست ها، عکس ها و نمودارها می شود. با این حال از آن جا که رسانه و فن آوری رایانه همچنان در حال پیشرفت هستند، اَشکال جدید آموزش دیداری و شنیداری به سمت تاثیرگذاری موثر و حفظ بهتر اطلاعات پیش می رود. اثرگذاری سبک یادگیری دیداری و شنیداری زمانی پیشرفت می کند که با دیگر روش های مطالعه و یادگیری ترکیب شود.

 

تصویرسازی

در ساختار هرم یادگیری تصویر سازی اولین مورد از هفت روش مطالعه است که شامل یادگیری فعال است. تصویر سازی می خواهد که دانش آموزان ابهام و تصورات غلط کمتری نسبت به روش های مطالعه منفعل داشته باشند و بتوانند مطالب درسی را بهتر حفظ کنند. تصویرسازی می تواند یک روش بسیار موثر باشد. مخصوصا زمانی که اطلاعات مبهم و یا گیج کننده هستند. تصویرسازی معمولا از طریق معلم یا استاد برای دانش آموزان ارائه می شود.

با خرید این پاورپوینت تمام سخنان مهم برای هرم یادگیری را خواهید فهمید.

 

برای دانلود کلیک کنید