پاورپوینت درس 5 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْخامِسُ: هذا خَلقُ اللّهِ

- پاورپوینت درس 5 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْخامِسُ: هذا خَلقُ اللّهِ

پاورپوینت درس 5 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْخامِسُ: هذا خَلقُ اللّهِ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 29 اسلاید

 

همراه با ترجمه درس و پاسخ تمرین ها

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

اسلاید نمایشی عربی دهم انسانی 
درس پنجم
الدّرسُ الخامسُ: هذا خلقُ اللّه با پاسخ ﴿قُل سیروا فی الارض فانظُروا کیف بدأ الخلق﴾ العنکبوت: 20

بگو در زمین بگردید و بنگرید چگونه [خداوند] آفرینش را آغاز کرد. ﴿هذا خلقُ الله﴾ لقمان: 11این آفرینش خداوند است
الغوّاصون الّذین ذهبوا إلی أعماق المُحیط لیلاً، شاهدوا مئات المصابیح المُلوّنه الّتی ینبعثُ ضوؤُها من الاسماک المُضیئه، و تُحوّلُ ظلام البحر إلی نهارٍ مُضیءٍ یستطیعُ فیه الغوّاصون التقاط صُورٍ فی أضواء هذه الاسماک. اکتشف العُلماءُ أنّ هذه الاضواء تنبعثُ من نوعٍ من البکتیریا المُضیئه الّتی تعیشُ تحت عُیون تلک الاسماک. هل یُمکنُ أن یستفید البشرُ یوماً من تلک المُعجزه البحریّه، و یستعین بالبکتیریا المُضیئه لإناره المُدُن؟
غوّاصانی که شبانه به اعماق (ژرفای) اقیانوس رفته اند، صدها چراغ برقی دارای رنگ‌های متعدّد را دیده‌اند که نورشان از ماهیهای درخشنده فرستاده می‌شود. (تابیده می‌شود) و تاریکی دریا را به روز روشن تبدیل می‌کنند که غوّاصان در آن می‌توانند در نور این ماهی‌ها عکس بگیرند. دانشمندان کشف کرده‌اند که این روشنایی‌ها از گونه‌ای باکتری درخشانی که زیر چشمان این (آن) ماهی‌ها زندگی می‌کنند ارسال می‌شود. آیا ممکن است که روزی بشر از این (آن) معجزۀ دریایی استفاده کند و بتواند برای روشن کردن شهرها از باکتری درخشان یاری بجوید؟ رُبّما یستطیعُ ذلک، لانّهُ «من طلب شیئاً و جدّ وجد.» 
شاید بتواند این (آن) کار را انجام دهد؛ زیرا هرکس چیزی بخواهد و تلاش کند می‌یابد.
إنّ لسان القطّ سلاحٌ طبّیٌّ دائمٌ، لانّهُ مملوءٌ بغُددٍ تُفرزُ سائلاً مُطهّراً، فیلعقُ القطُّ جُرحهُ عدّه مرّاتٍ تّی یلتئم. 
بی‌گمان زبان گربه سلاح پزشکی همیشگی است؛ زیرا پر از غدّه‌هایی است که مایعی پاک کننده ترشّح می‌کند، در نتیجه گربه زخمش را چند بار می لیسد تا بهبود یابد(التیام یابد). 
إنّ بعض الطُّیور و الحیوانات تعرفُ بغریزتها الاعشاب الطّبّیّه و تعلمُ کیف تستعملُ العُشب المُناسب للوقایه من الامراض المُختلفه؛ و قد دلّت هذه الحیواناتُ الإنسان علی الخواصّ الطّبّیّه لکثیرٍ من النّباتات البرّیّه و غیرها.
بی‌گمان برخی پرندگان و جانوران با غریزۀ خود گیاهان دارویی را می‌شناسند و می‌دانند چگونه گیاه مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های گوناگون به کار ببرند؛ این جانوران انسان را برای خاصیت‌های پزشکی بسیاری از گیاهان خشکی و غیره راهنمایی کرده‌اند.ج إنّ أغلب الحیوانات إضافهً إلی امتلاکها للُغهٍ خاصّهٍ بها، تملکُ لُغهً عامّهً تستطیعُ من خلالها أن تتفاهم مع بعضها، فللغُراب صوتٌ یُحذّرُ به بقیّه الحیوانات حتّی تبتعد سریعاً عن منطقه الخطر، فهو بمنز له جاسوسٍ من جواسیس الغابه.
بی‌گمان بیشتر جانوران افزون بر داشتن زبان ویژۀ خود زبانی عمومی دارند که با آن می‌توانند [سخن] یکدیگر را بفهمند، کلاغ صدایی دارد که با آن به بقیۀ جانوران هشدار می‌دهد تا زود (سریع) از منطقۀ خطر دور شوند، او به مانند جاسوسی از جاسوسان جنگل است.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس عربی پایه دهم انسانی: (درس اول الی درس هشتم)

پاورپوینت درس 1 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْأَوَّلُ: ذاکَ هوَ اللّٰهُ

پاورپوینت درس 2 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّانی: إنَّکُم مَسؤولونَ

پاورپوینت درس 3 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّالِثُ: مَطَرُ السَّمَکِ

پاورپوینت درس 4 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الرّابِعُ: اَلتَّعایُشُ السِّلْمیُّ

پاورپوینت درس 5 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْخامِسُ: هذا خَلقُ اللّٰهِ

پاورپوینت درس 6 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّادِسُ: اَلْمَعالِمُ الْخَلّبَهُ

پاورپوینت درس 7 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّابِعُ: صِناعَهُ النِّفطِ

پاورپوینت درس 8 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّامِنُ: یا مَنْ فِی الْبِحارِ عَجائِبُهُ

برای دانلود کلیک کنید