تشکیل حلقه صالحین در مسجد از صفر تا صد

- تشکیل حلقه صالحین در مسجد از صفر تا صد

تشکیل حلقه صالحین در مسجد از صفر تا صد

این مجموعه حاوی 5 فایل درباره جزییات و فلوچارت مراحل جذب ،تثبیت،رشد، حلقه متربیان میباشد. مساجد کانون حفظ دین و انقلاب هستند و اهمیت آن را در کلمات امام راحل با هم بخوانیم :

*جملات به یادماندنی امام(ره) درباره مسجد

– مسجدها را خالی نکنید، تکلیف است امروز. – مسجد مرکز اجتماع سیاسی است. – مسجد مرکز تبلیغ است. – محراب یعنی مکان حرب، مکان جنگ، هم جنگ با شیطان و هم جنگ با طاغوت.

– ای ملت! مسجدهای خودتان را حفظ کنید؛ ای روشنفکران! مسجد ها را حفظ کنید، روشنفکر غربی نباشید؛ ای حقوقدان‌ها! مسجدها را حفظ کنید. – من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمان‌ها، حفظ مساجد.

– سعی کنید که مساجد ما به حال مساجد صدر اسلام برگردد و توجه داشته باشید که عزلت و کناره‌گیری در اسلام نیست. – این مساجد باید مرکز تربیت صحیح باشد و مساجد بحمدالله اکثراً این طوری است.

– باید در ماه مبارک، تربیت و تعلیم به تمام معنا، در همه بعدهایش در مساجد باشد. – حفظ مساجد امروز جزو اموری است که اسلام به او بسته است. – مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ است.

– نهضت را از راه مساجد که دژهای محکم اسلامند، زنده نگه دارند و با شعارهای اسلامی نهضت را پیش برند. *رهبر انقلاب و اهمیت مسجد – مسجد نه به عنوان پایگاهی برای رتق و فتق امور مسلمین بلکه به عنوان گوشه‏ برای جداشدن از زندگی و جدا کردن دنیا و آخرت است.

-انقلاب از خانه‏ مذهب – یعنی مسجد و مدرسه دینی – آغاز شد و جهت‌گیری مذهبی در انقلاب روزبه‏‌روز افزایش پیدا کرد و نقش مذهب و ارزش‌های معنوی، آن‏قدر قوی شد که کسانی را به‏ میدان انقلاب کشاند که معمولاً در هیچ انقلابی، این‏گونه آدمها به میدان نمی‏‌آیند.

-این‏جانب همه‏ مردم به خصوص جوانان را به پر کردن مساجد و حضور در نمازهای جمعه و جماعت و گرم نگهداشتن مراسم عزاداری سالار شهیدان حسین‏ بن‏ علی توصیه می‏‌کنم.

-بهترین جایی که این گروه‌های مقاومت بسیج دارند، همین مساجد است. -تا دیروز مسجدها متعلق به یک مشت پیرمرد از کار افتاده بود. امروز آن مسجدها، جای جوانان و کانون جنبش‌هاست.

-در نقاط مختلف جهان، دشمنان اسلام به مساجد که پایگاه حریت انسان و جایگاه رابطه‏ او با خدا و مرکزی برای کسب آگاهی از شیطنت‌های شیاطین زر و زور است، با بغض و کینه‏‌ایی عمیق می‏‌نگرند و تا آن‏جا که بتوانند، با وجود و حضور و فعالیت آنها ستیزه می‏‌کنند.

-شعائر اسلامی و مساجد و نمازهای جمعه و عزاداری‌ها از جمله عواملی است که در پیروزی انقلاب و تداوم آن، نقش تعیین‏‌کننده‌ای داشته است. ملت‌های مسلمان اکنون در همه جای عالم، با بهره‌‏گیری از تجربه ملت ایران به مساجد و شعائر دینی اهتمام خاصی نشان می‏‌دهند. نهضت فلسطین و بسی نهضت‌های دیگر، امروزه از مساجد و نمازهای جمعه و جماعت، نیرو و توان می‏‌گیرد.

-طبق بینش ما، یادگارهای اسلامی عزیزند. می‏‌شد اسلام به مردم بگوید بروید در زمین صافی بایستید و نماز بخوانید و عبادت کنید؛ در صورتی که به عمارت مسجد دستور داده است؛ «انّما یعمر مساجد اللَّه». آباد کردن مسجد ملاک است و تجسم و تجسد خارجی این کار مورد نظر اسلام می‌‏باشد؛ چون تأثیر بسزایی دارد.

-مساجد به شکل شایسته غبارروبی شود و خدمت به مسجد، کاری مردمی و همگانی شمرده شود. -مسجدها در وقت نماز سرشار و مالامال از انسان‌های ذاکر و ساجد و راکع باشد.

-مسجد، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ آثار بزرگ و نهضت‌ها و حرکت‌های اسلامی بزرگی شده است. -به‌ طور کلی مسجد به عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جوامع اسلامی منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشد.

-ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن‌بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب آورند.

-مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتصال بنده به خداست. ارتباط زمین و آسمان است. جایی است که انسان خود را به منبع لایزال فیض و قدرت وصل می‌کند. انسان در مسجد، خود را به خدا متصل می‌کند.

برای دانلود کلیک کنید