برنامه هفتگی مدارس نسخه 21.5- محیط اکسل

- برنامه هفتگی مدارس نسخه 21.5- محیط اکسل

برنامه هفتگی مدارس نسخه 21.5- محیط اکسل

توجه کنید نسخه جدید این برنامه قرار داده شده

بروزرسانی در خرداد 1400

شاید برای خیلی از مدیران مدارس در اول سال این اتفاق افتاده است که برای تنظیم برنامه درسی و هفتگی مدرسه که در آن باید کلاس ها و دبیران خود را تنظیم کنند تداخل ها و مشکلات زیادی پیش آمده است.

با استفاده از این برنامه کافیست اطلاعات مدرسه خود، شامل دروس(16 مورد برای هر رشته-پایه) ، کلاس ها (31 مورد) و دبیران (90 مورد) را وارد کنید و سپس با مشخص کردن اینکه هر دبیر در چه روزهایی می تواند در مدرسه حضور داشته باشد، تا جایی که ممکن است از ایجاد تداخل و بهم ریختگی در برنامه هفتگی جلوگیری کنید و سریعتر این برنامه را مرتب و آماده کنید.

برای کار با این برنامه نیازی به تسلط در کامپیوتر نیست و با کمی اطلاعت اولیه نیز می توانید از آن استفاده کنید.

این برنامه کاملاً هوشمند طراحی شده است. بدین معنی که پس از انتخاب نام دبیر در هر ساعتی از هفته، دیگر نام آن دبیر در آن ساعت و در همان روز در جایی دیگر از برنامه قابل انتخاب نیست.

حداکثر تعداد دبیران قابل تعریف برای کل مدرسه 90 نفر و دبیران برای هر روز هفته  30 نفر می باشد.

تعداد پایه های مدرسه نیز تا 3 پایه قابل تعریف است. (دهم تا دوازدهم و یا هفتم تا نهم)

جهت جلوگیری از هرگونه مشکل یا سردرگمی در تکمیل برنامه بهتر است راهنمای استفاده از فایل را که در صفحه آخر فایل قرار داده شده است را کامل مطالعه نمائید.

در این فایل شما می توانید تمام موارد زیر را مشخص کرده و استفاده نمائید.

نام اتاق ها و یا کارگاه و … که محل برگزاری کلاس های درس هستند را جهت مشخص کردن محل برگزاری کلاس در برنامه چاپی در قسمت مشخص شده وارد کنید.

نام کلیه دبیران مدرسه را وارد کنید و همچنین روبروی نام آن ها می توانید تعداد ساعت موظف هر دبیر را بنویسید تا جهت محاسبه ساعات غیر موظف و موظف بتوانید از آن استفاده کنید.

چک لیست دروس و رشته های موجود در مدرسه را وارد کرده تا در تراز کردن نهایی ساعات دروس هیچ تداخل و یا کمبود ساعات پیش نیاید.

 

در این برنامه  نمی توانید بیشتر از تعداد ساعات مشخص شده برای هر درس ساعات تعریف کنید که این کار برای تراز دروس مفید است همچنین در صورت انتخاب یک دبیر در یک تک زنگ و یا زنگ کامل نمی توان نام آن دبیر را در آن تک زنگ یا زنگ کامل و در همان روز در دیگر کلاس ها انتخاب کرد که این مورد جهت جلوگیری از تداخل برنامه دبیران بسیار مفید است. همچنین نام دبیران قابل انتخاب در لیست نام دبیر را می توانید ببینید و اگر نامی در لیست نبود یعنی دبیر در جای دیگر کلاس دارد و یا در آن روز تعریف نشده

 می توانید برنامه هر دبیر را جداگانه مشاهده و چاپ کنید. در ضمن جمع ساعات دبیر هم مشخص است

می توانید برنامه هر درس را جداگانه مشاهده و چاپ کنید

 می توانید برنامه هر کلاس را جداگانه مشاهده و چاپ کنید

در صفحه چاپ می توانید کل برنامه را به سه شکل  مشاهده و چاپ کنید.

 

 

همچنین می توانید لیست صفحه کلیه دروس را برای هر رشته و یا درس و یا پایه و یا کل دروس چاپ کنید

لیست دبیران و مجموع ساعات هر دبیر در مدرسه را نیز از این صفحه می توانید مشاده و چاپ نمائید.

همچنین امکان چاپ دفتر حضور و غیاب اختصاصی برای مدرسه در صفحه آخر آماده شده. در این صفحه با وارد کردن نام دبیران و عوامل اجرایی و همچنین سمت آنها می تواند دفتر حضور و غیاب را چاپ کنید.

در این دفتر با مشخص کردن روزهای حضور و عدم حضور هر دبیر، دیگر نیازی به مهر کردن (تدریس ندارد) نمی باشد.

در آخر صفحه دوم هم، متن تائید مدیر مدرسه قرار داده شده.

صفحه دوم

برای دانلود کلیک کنید