پاورپوینت کامل اناتومی استخوان بندی و اسکلت بدن انسان در 108 اسلاید به همراه تصویر

- پاورپوینت کامل اناتومی استخوان بندی و اسکلت بدن انسان در 108 اسلاید به همراه تصویر

پاورپوینت کامل اناتومی استخوان بندی و اسکلت بدن انسان در 108 اسلاید به همراه تصویر

 

انجام حرکات بدن در یک جانور پرسلولی فقط بر عهده ماهیچه‌ها نیست و جانوری که تنها از ماهیچه‌های خود برای حرکت کردن استفاده کند، حرکاتش بسیار کند خواهد بود. در عوض جانورانی که برای ماهیچه‌های خود تکیه‌گاهی دارند حرکتشان هم به نسبت سریع است این تکیه‌گاه را اسکلت می‌نامند. جانوران دارای اسکلت خارجی معمولا جثه‌های کوچکی دارند. در عوض امروزه بزرگترین جانوران کره زمین مانند فیل دارای اسکلت داخلی هستند جنس اسکلت داخلی از استخوان یا غضروف و یا هر دو باهم است. 

 

 

 

نقش اسکلت آدمی

 

در انسان هم مانند جانوران دیگر ، وظیفه اسکلت عبارتست از: حفاظت اندامهایی مانند مغز ، قلب، ششها و حرکت. چون اسکلت تکیه‌گاه عضلات قرار می‌گیرد. در عین حال مغز استخوان مرکز گلبول سازی است. همچنین استخوان را باید منبع مهم ذخیره مواد معدنی بخصوص کلسیم شمرد که وجود آنها در فعالیتهای حیاتی بدن ضرورت دارد.

 

اسکلت آدمی برای سهولت مطالعه به سه بخش سر ، تنه ، دست و پا تقسیم می‌شود.

 

این فایل جامع که در قالب پاورپوینت و در 108 اسلاید تهیه و تنظیم گردیده شامل تمامی مطالب مهم در مورد آناتومی اسکلت بدن انسان بوده و به همراه تصاویر بسیار زیاد و آموزشی خوب می تواند کمک شایانی به همکاران و دانشجویان محترم تمامی رشته های پیراپزشکی و پرستاری باشد.

 

 

 

مقدمه ، سیستم اسکاتی ، اصطلاحات تخصصی ، انواع اسکلت ، نقش اسکلت بدن انسان ، تقسیم بندی استخوان ها از نظر شکل ، انواع استخوان ، علایم و مشخصات مشترک استخوانی ، ساختمان استخوان ، اثر گزما و اسید بر استخوان ، قسمت های مختلف استخوان رشد استخوان ، تقسیم بندی اسکلت بدن انسان ، استخوان بندی محوری ، استخوان های سر ، استخوان های تنه ، ستون مهره ها ، دنده ها ، جناغ ، استخوان های دست ، استخوان شانه ، استخوان پا ، استخوان نیم لگن ، تعداد استخوان های بدن انسان ، انواع استخوان های پا ، مفصل ، انواع مفصل ، انواع مفصل متحرک ، انواع ماهیچه و… بخشی از مهمترین مطالب این فایل می باشند.

 

علاقمندان به دریافت این فایل پس از انجام کامل مراحل خرید و پرداخت مبلغ اندک(11000 تومان) بلافاصله فایل و لینک دانلود آن را در صفحه آخر خرید و نیز در ایمیل خود دریافت خواهند نمود.

 

در صورت هرگونه نارضایتی از فایل و یا اشکال در دانلود فایل پس از پرداخت هزینه ،حداکثر تا 48 ساعت مشکل را به آدرس زیر ایمیل فرموده تا در اسرع وقت مشکل برطرف و یا وجه شما استرداد داده شود.

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید