نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین

- نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین

نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین

نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین

مقدمه

در این مقاله همراه شما خواهیم بود با آموزش نرم افزار ttms و نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین یا به اصطلاح نحوه ایجاد فایل اکسس در معاملات فصلی ، که کاربرد بسیاری در ارسال صورت معاملات فصلی دارند.

برای دانلود کامل آموزش اینجا کلیک کنید.

حتما برای حسابداران عزیز پیش آمده که وقتی اقدام به ارسال معاملات فصلی می کنند از سوی حجم بالای داده هایی که در معاملات باید ثبت گردند دلهره یا استرس و هرگونه چالش دیگری داشته‌اند.

و مهمتر از همه موارد ، اینکه در ورود اطلاعات طرف حسابها ممکن است بر اثر خستگی و خطای سهوی باعث اشتباه در ورود اطلاعات شده و به‌جای طرف حساب مدنظر طرف حسابی غیر از آن انتخاب و ثبت گردد که در آینده نیز دچار دغدغه هایی متناسب با آن موضوع خواهد بود.

از طرفی به جای اینکه در ارسال داده های مثل 1000 رکورد حداقل 2 نفر در طول 3 الی 4 روز درگیر این موضوع خواهند بود صرف نظر از این که خطایی در آن وجود نداشته باشد.

لذا در این آموزش با توجه به تجربه های عملیاتی و اجرایی ، آموزشی در این خصوص تدارک دیده شده است که ابتدا از داده های موجود در سیستم حسابداری خروجی تهیه و آن را طی مراحلی با همان حجم در سیستم آنلاین معاملات فصلی بارگذاری خواهیم کرد.

ما در ویدیویی ۳۵ دقیقه نحوه ارسال صورت معاملات فصلی آفلاین را به شما خواهیم گفت که چطور می توان داده‌های حجم بالای خروجی سیستم را با هر حجمی در 20 دقیقه آنرا در معاملات فصلی ارسال و ثبت نهایی نمود.

نکته : توجه داشته باشید که این قسمت مختص آموزش معاملات فصلی آفلاین نیست ، ما از طریق معاملات فصلی آفلاین قصد داریم بارگذاری حجم بالای داده های خروجی از سیستم حسابداری را در سامانه آنلاین به شما آموزش دهیم.

پیشنهاد جهت استفاده

  1. شرکت های حسابداری که حجم کاری بسیار بالایی دارند
  2. حسابداران و مدیران مالی در بهره وری از نیروی انسانی  و صرفه جویی در زمان

فایل های پیوست شده

در آموزش نرم افزار ttms ما فایل هایی که طی آموزش تکمیل شده اند جهت سهولت در استفاده همراه ویدیو قرار دده ایم.

صورت معاملات فصلی چیست؟

یکی از اصطلاحات نسبتاً جدید مالیات ایران، مالیات فصلی یا همان صورت معاملات فصلی است. این نحوه ابراز درآمد چند سالی است که به‌صورت جدی بر روی برخی مشاغل اعمال می‌شود.

یکی از راه‌کارهای تسریع در روند ارزیابی مالیات و افزایش دقت و شفافیت در آن، دریافت صورتحساب معاملات در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است.

این روش که به نام مالیات فصلی شناخته می‌شود، چند سالی است که در ایران و با نام صورت معاملات فصلی به‌صورت قانونی در حال اجراشدن است.

همان‌طور که گفته شد در این روش صاحبان کسب‌وکار فهرست معاملات خود را به‌صورت فصلی به سازمان امور مالیاتی تقدیم می‌کنند.

 

چه کسانی ملزم به ارسال صورت معاملات فصلی هستند؟

بر اساس قانون مالیات های مستقیم، سه دسته باید نسبت به تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی اقدام کنند.

  • دسته اول اشخاص حقوقی هستند که شامل شرکت های مختلف است.
  • دسته دوم اشخاص حقیقی یا مشاغل هستند.
  • و دسته آخر صاحبان مشاغلی هستند که مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

چه اطلاعاتی را باید در صورت معاملات فصلی درج کرد

همان‌طور که گفته شد در صورتحساب‌های مشمولین، علاوه بر اطلاعات معامله بر اساس استانداردهای سازمان امور مالیاتی، باید شماره اقتصادی خریدار و فروشنده درج شود.

در کنار این‌ها در موارد صادراتی و وارداتی، حسب مورد باید شماره کوتاژ اظهارنامه گمرکی و کد گمرک ترخیص کننده و شماره اختصاصی اشخاص خارجی (صرفاً در موارد وارداتی) را وارد کرد.

سوالات خود را در رابطه با محصول نحوه ایجاد فایل اکسس در معاملات فصلی آفلاین از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

برای دانلود کامل آموزش اینجا کلیک کنید.

برای دانلود کلیک کنید