دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزارهای مهندسی مکانیک درس نقشه کشی صنعتی 2- در 21 اسلاید

- دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزارهای مهندسی مکانیک درس نقشه کشی صنعتی 2- در 21 اسلاید

دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزارهای مهندسی مکانیک درس نقشه کشی صنعتی 2- در 21 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

از قابلیت هایی که یک مهندس مکانیک می بایست دارا باشد تا بتوان نام طراح به او داد، تسلط به نرم افزارهای طراحی و تحلیل است.
در دنیای مکانیزه و سراپا ماشینی امروز طراحی شکلی کاملا متفاوت به خود گرفته، که نیازمند روشهای مدرن و فوق العاده سریع و دقیق در علم طراحیست. شاید به جرات بتوان گفت سواد یک مهندس طراح به میزان زیادی وابسته به آموخته های نرم افزاری و امکان بیان تراوشات و ایده ها به صورتی نوین و ارائه و خلق یک اثر توسط نرم افزارهاست
.

1- طراحی به کمک رایانه (Computer Aided Design) CAD-

 

2- مهندسی به کمک رایانه (Computer Aided Engineering)-CAE

 

3- ساخت به کمک رایانه (Computer Aided Manufacturing) CAM-

 

نرم‌افزار ABAQUS
نرم‌افزار آباکوس از جمله نرم‌افزاری‌های قدرتمند مهندسی به کمک رایانه در زمینه تحلیل به روش اجزاء محدود (FEM) در بازار است. اسم و نشان این نرم‌افزار از لغت abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه، گرفته شده ‌است.این نرم‌افزار محصول شرکت فرانسوی Dassault systems می‌باشد.
آباکوس قابلیت حل مسایل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیده ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می‌باشد. این نرم‌افزار دارای مجموعه المانهای بسیار گسترده‌ای می‌باشد که هر نوع هندسه‌ای را می‌توان توسط این المان‌ها مدل کرد. همچنین دارای مدل‌های رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیت‌ها، بتن مسلح، فومهای فنری و نیز شکننده و همچنین مصالحی ژئوتکنیکی نظیر خاک و سنگ، قابلیت بالایی را ممکن می‌سازد. نظر به اینکه آباکوس یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می‌باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحلیل مسائل مکانیک جامدات (یعنی مسئله تنش – کرنش) نمی‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان مسایل مختلفی نظیر انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، اکوستیک، تراوش و پیزو الکتریک را مورد مطالعه قرار داداین نرم افزار از جمله نرم افزار های مربوط به تحلیل المان محدود می باشد.این نرم افزار رقیب اصلی نرم افزار های ANSYS   و NASTRAN   می باشد.
قابلیت های نرم افزار ABAQUS  داشتن رویه های حل EXPLICT  وImplicit  ،دارا بودن مدل های رفتاری پیشرفته و متنوع برای مواد مختلف ،امکان ایجاد سریع مدل و … می باشد.
 
اتودسک اینونتور یک نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه است که توسط شرکت اتودسک ارائه شده است. شرکت اتودسک در سال ۲۰۰۹ نگارش ۱۳ این نرم‌افزار را عرضه کرد. توانایی این نرم‌افزار باعث شد که در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ پرفروشترین نرم‌افزار مدلینگ در جهان نام بگیرد و از نرم‌افزارهای معروف دیگر در این زمینه پیشی گیرد. از ورود این نرم‌افزار در ایران چند سالی می‌گذرد و علی‌رغم تاکید کمپانی سازنده این نرم‌افزار برای استفاده از آن، متأسفانه بطور بایسته مورد استقبال قرار نگرفت و تقریباً ناشناخته مانده بود تا اینکه در سال ۲۰۰۶؛ این نرم‌افزار همراه با دیگر محصول معروف کمپانی اتودسک یعنی اتوکد و مکانیکال دسکتاپ به بازار عرضه شد و از آن تاریخ به بعد اینونتور، کم‌کم جای خود را در میان کاربران این رشته باز کرد.
خصوصاً سازگاری کامل این نرم‌افزار با CAD یکی از علل موفقیت آن بود. چرا که برای شرکت‌هایی که نقشه‌های قدیمی خود را با اتوکد کار کرده بودند عامل سازگاری کامل نرم‌افزارهای مدلینگ جدید بسیار مهم بود. همچنین پشتیبانی این نرم‌افزار از نقشه‌های مدل شده توسط مکانیکال دسکتاپ یکی دیگر از عوامل موفقیت آن است. در ادامه سعی شده است تا با معرفی توانایی‌های این نرم‌افزار و کاربرد آن در صنعت امروز، گامی برای معرفی بهتر این نرم‌افزار صورت بگیرد.
 
نرم‌افزارهای مکانیک شاخه CAM
یکی از اهداف علم مهندسی مکانیک تولید قطعات وابزارهای مورد نیازبرای صنایع مختلف می‌باشد ولازمه انجام این کاراستفاده از ماشین ابزارها و دستگاه‌هایی است که محصولات مختلف را ساخته و دسته بندی کند. برای این منظور از نرم‌افزارهایcam که برای برقراری ارتباط با ماشین ابزارهای مختلف است استفاده می‌شود.
نرم‌افزارهای گروه CAM
MasterCAM
PowerMill
SurfCAM
EdgeCAM

برای دانلود کلیک کنید