بررسی مکاتب مدیریت استراتژیک PPT

- بررسی مکاتب مدیریت استراتژیک PPT

بررسی مکاتب مدیریت استراتژیک PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت بررسی مکاتب مدیریت استراتژیک 

فرمت : PPT

حجم : 1.4 مگابایت

تعداد اسلاید : 31

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

 

 

مقدمه:

در دو دهه اخیر که مدیریت استراتژیک به عنوان یک نظریه جدید در ماموریت سازمان ها و شرکت ها مطرح شده است، اشتیاق فراوان و تلاش همگانی از سوی صاحبنظران و نظریه پردازان در تکمیل این نظریه ابراز می شود.از سوی دیگر چون شرکت ها بقای توسعه و در نهایت سود آوری را از مهمترین اهداف خود میدانند و اکثر آنها در یک محیط ناآرام در چالشند، عوامل مختلفی مانند پیچیدگی محیط، بی ثباتی و ناپایداری، نا پیوستگی و گسیختگی، شدیدا بر کار آنها موثر است. بنابراین مدیریت استراتژیک به شرکت ها و سازمانها اجازه میدهد تا در یک محیط ناآرام بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند. مدیریت استراتژیک تحت عنوان یک سیستم و پدیدۀ رفتاری ظاهر میشود. با پذیرش این موضوع بررسی مکاتب مختلف مدیریت استراتژیک ضرورتی آشکار است.

در این مقاله به بررسی مکاتب مدیریت استراتژیک با محوریت مکتب پیش تدبیری و ارائه چند مدل از آن پرداخته میشود.

 

 

  1. تاریخچه ای از مدیریت استراتژیک:
به لحاظ ریشه شناسی، واژه ی راهبرد (استراتژی/Strategy) مشتق از کلمه یونانی “استراتگوس/Strategus“ و مرکب از دو لغت “استراتوس/Stratus ” یعنی قشون و ” آگاگس/Agaugus ” یعنی راهنما و به معنای فرمانده است. در یونان قدیم، فنون یا نقشه هایی که یونانیان و همچنین رومیان برای کسب پیروزی در جنگ به کار می بردند “استراتژوم/Strategum ” نامیده می شد.

در کل استراتژی به معنی راهکار، ترفند، طرح و نقشه و راهبرد است. یعنی اینکه با توجه به جمیع شرایط و توانمندی‌ها و فرصتها و تهدیدات، چگونه و از چه راهی برای رسیدن به هدف باید اقدام کنیم.

 

 

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید