آموزش پرورش درختان میوه اسپایلر

- آموزش پرورش درختان میوه اسپایلر

آموزش پرورش درختان میوه اسپایلر

 آیا در مورد درختان اسپایلرتا حالا چیزی شنده اید؟ اگر نه با ما همرا شوید,هنر اسپایلر در باره هرس گزینشی درختان برای تربیت درختان به شکل دلخواه ما میباشد. این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید درختان زیبایی برای خودتان خلق کنید

سرچشمه هنر اسپایلر

اسپایلر یک هنر باستانی برای تربیت درختان و درختچه ها  بطور تخت در کنار دیوار یا فنس و خلق مجسمه های زنده گیاهی است. براساس گزارش انجمن  تاریخ باغبانی آمریکا این شیوه برای نخستین بار در اروپا و در قرن وسطی به منظور ایجاد دیوار در فضای باز و همچنین در کنار دیوارهای داخلی به منظور  جلوگیری از یخ زدگی جوانه ها انجام گرفت.

پرونده های دیگر نشان می دهد که این تکنیک به مصر باستان برگردانده می شود، جایی که برگ های درخت انجیر اسپایلر در گورهای به  قدمت 1400 سال قبل از میلاد پیدا شده اند.

چرا اسپایلر؟ خوب دلیل خاصی وجود ندارد که اسپایلر پرورش دهیم ,چند دلیل که میتوان  شمرد عبارتند از:

رشد درخت در جاهای تنگ در کنار دیوارها

برداشت محصول براحتی بدون نیاز به نردبان

نشان دادن هنرمندی خود در باغبانی به دیگران برای خلق درختان زیبا

چه درختانی را به این روش میشود تربیت کرد؟

سیب  , گلابی , هلو ,شلیل آلوچه از درختانی هستند که به این روش میشود تربیت کرد پرورش درخت سیب کمی راحتر از بقیه به این روش جواب میدهد شما میتوانید انجیر و انار و دیگر درختان را به این روش امتحان کنید و با توجه به شرایط آب وهوای منطقه خودتان ببنید چه میتوان کاشت اگر قصد تک درخت دارید توجه کنید که حتما از نوع خود بارور باشد چون بعضی از درختان مثل سیب یا زردآلو حتما بید جفت باشند تا بار دهند.

شما می توانید یک درخت هلو را که در این مثال دیده می شود، مشاهده کنید

 

فایل ارایه شده 1 فایل zip و با فرمت pdf میباشد

تعداد صفحه :9

برای دانلود کلیک کنید