تحقیق درباره کاربراتور اتومبیل و اجزای آن و نحوه عملکرد کاربراتور به همراه تصویر
تعداد صفحه: 50
نوع فایل: Word
فرمت فایل: docx
*** قابل ویـرایش
فهرست مطالب
- کاربراتور
شکل 1
- طرز کار کاربراتور ونتوری ثابت
شکل 2
شکل 3
- کاربراتورهای ونتوری ثابت
شکل 4
- سیستم شناور
شکل 5
شکل 6
شکل 7
- هواکشهای پیالهٔ کاربراتور
- سوپاپ موازنهٔ دورآرام در موتور گرم
شکل 8
- سیستم دورآرام
شکل 9
- کار با سرعت کم
شکل 10
شکل 11
- سیستم ژیگلور اصلی
شکل 12
- سیستم سوخت کمکی
شکل 13
شکل 14
شکل 15
- سیستم پمپ شتاب دهنده
شکل 16
- مجراهای هواگیروضدسیفون
- تنظیم کارخانه ای دریچهٔ گاز
- جبران ارتفاع
- سیستم ساسات
شکل 17
- ساسات خودکار
شکل 18
شکل 19
شکل 20
- دور آرام تند
شکل 21
- ساسات باز کن
- دریچهٔ کنترل گرمای منیفولد
شکل 22
- سیستم تبخیر اولیهٔ سوخت
- گرمکن برقی منیفولد بنزین
شکل 24
- وسایل خارجی کاربراتور
شکل 25
شکل 26
- کاربراتورهای دو دهانه ای و چهار دهانه ای
شکل 27
- موتورهای چندکاربراتوری
- کاربراتورهای ونتوری متغیر
شکل 28
شکل 29
- کنترل الکترونیکی نسبت هوا-سوخت
شکل 30
شکل 31
- سولنوئید تنظیم مخلوط هوا-سوخت
شکل 32
شکل 33
شکل 34
- کاربراتور
کاربراتور مخلوط کنی است که می تواند مخلوطی احتراق پذیر از هوا-سوخت را به موتورهای شمع دار برساند.در موتورهای خودرو از دو نوع کاربراتور استفاده می شود.کاربراتور ونتوری ثابت(شکل 1 کاربراتور که از گلوگاه،نازل سوخت،دریچهٔ گاز و مخزن سوخت تشکیل می شود.) و کاربراتور ونتوری متغیر.در کاربراتور ونتوری ثابت،جریان هوایی که از گذرگاهی باریک شونده یا ونتوری می گذرد،خلأ نسبی یا مکشی ایجاد می کند که سبب تخلیهٔ سوخت از نازل سوخت می شود.در کاربراتور ونتوری متغیر،با تغییر شرایط بهره برداری از موتور،اندازهٔ گذرگاه هوا تغییر می کند.اندازهٔ همین گذرگاه است که مقدار سوختی را که وارد جریان هوا می شود کنترل می کند.
بعضی از خودروها کاربراتور ونتوری متغیر دارند.اما در بیشتر موتورها از کاربراتورهای ونتوری ثابت استفاده می شود.این کاربراتورها ممکن است یک دهانه (شکل 1 کاربراتور که از گلوگاه،نازل سوخت،دریچهٔ گاز و مخزن سوخت تشکیل می شود.)،دو دهانه یا چهاردهانه برای موتورهای بزرگتر داشته باشد.