تأثیر موسیقی وآواها بر آموزش ویادگیری در تعلیم وتربیت
این مقاله 19 صفحه ای با فونت 14BZar فاصله بین خطوط 1.15 وشامل چکیده ، مقدمه ، منابع با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد .
چکیده
در اکثریت کشورها آموزش موسیقی به عنوان یک درس از دورۀ ابتدایی آغاز می شود. موسیقی از طریق تأثیر بر توانایی شنیداری و بهبود کیفیت آن، باعث افزایش قدرت کسب زبان و قابلیت های شناختی کودکان می شود. آموزش موسیقی در رشد شناخت و تفکر انتزاعی نقش دارد. آموزش موسیقی باعث افزایش توانایی های کلامی نظیر تلفظ، استدلال کلامی و حافظه می شود. بسیاری از کودکان که دچار اختلالات خواندن هستند، موسیقی در درمان توانایی های خواندن آنها نقش دارد.موسیقی می تواند در درمان اختلالات روانی اثر داشته باشد . در مدارس ما مشکلات روان شناختی بسیاری وجود دارد که افسردگی و اضطراب بالا از آن جمله است. غفلت از شادی و نشاط در هر جامعه، زمینه ساز افزایش بیماری های روانی از قبیل اضطراب و افسردگی است. جامعه زنده و پویا جامعه ای است که عناصر شادی آفرین در آن فراوان باشد. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همۀ ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود.این هیجانات مثبت، باعث شکل گیری حس عطوفت و مهربانی بین معلم و دانش آموز می شود. در چنین جوّی استفاده از تنبیه رنگ می بازد و رایحۀ خوش محبت فضای مدرسه را در می نوردد.
فهرست مطالب این مقاله شامل
تأثیر موسیقی وآواها بر آموزش ویادگیری در تعلیم وتربیت.. 1
چکیده 1
مقدمه. 2
بیان مسئله. 4
اهمیت پژوهش… 5
نقش مهم موسیقی در یادگیری.. 9
تاثیر موتسارت.. 11
تاثیر موسیقی بر یادگیری با افزایش روحیه. 11
کاهش استرس و افزایش بازده 12
برخی انواع موسیقی بر یادگیری ما تاثیر منفی میگذارند. 12
موسیقی و مشاهیر. 13
رشد شخصیتی.. 13
موسیقی درمانی.. 14
تأثیر موسیقی بر رشد مغزی.. 15
افزایش قدرت تخیل و تمرکز. 15
بهترین زمان آموزش موسیقی.. 15
سخن پایانی.. 15
منابع. 16