پاورپوینت گزاش حوادث 24 اسلاید
روش اجرایی گزارش و بررسی حوادث تمامی اقدامات لازم درزمان وقوع حادثه و بعد از آن برای بررسی علل و ریشه حوادث را تشریح مینماید. اگر بخواهیم علت حوادث رخ داده را در دو دسته علل مستقیم و علل غیر مستقیم بررسی کنیم خواهیم دید علاوه بر علل ظاهری حادثه، علت های ریشه ای دیگری نیز مانند فرهنگ غلط یا مدیریت نا صحیح وجود دارد که ریشه های اصلی وقوع حادثه هستند. در اینجا منظور ازحوادث، حوادث ناشی از کار است. هدف اصلی گزارش و بررسی حوادث ناشی از کار و مکتوب کردن روش اجرایی گزارش و بررسی حوادث و انتشار روش و نحوه گزارش و بررسی حوادث درسازمان، پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه میباشد. البته تعیین روش گزارش دهی حادثه برعهده مسئول HSE میباشد اما گزارش حادثه درصورت وقوع باید از سوی کارکنان صورت گیرد. مطابق روش اجرایی گزارش و بررسی حوادث، پر کردن فرم گزارش حادثه در لحظه وقوع حادثه ضروری میباشد زیرا این فرم از فراموش شدن بسیاری از اطلاعات مهم کمک کننده درتحقیقات حادثه، جلوگیری میکند. درضمن سازمانهای دولتی مانند سازمان تامین اجتماعی و بیمه ها نیز با دریافت فرم گزارش حادثه، تعهد خود برای پرداخت خسارات و کمک هزینه درمان را اجرا می نمایند.