پاورپوینت فرصتهای کارآفرینی در اقتصاد و صنایع ایران

- پاورپوینت فرصتهاي کارآفريني در اقتصاد و صنايع ايران

پاورپوینت فرصتهای کارآفرینی در اقتصاد و صنایع ایران

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل power point

 

قابل ویرایش 35 اسلاید

 

قسمتی از اسلایدها

 مقاله حاضر اشاره به مطالعه ای دارد که به یک رشته مسایل اقتصادی ایران از زاویه کارآفرینی پرداخته است . در این مقاله نشان داده می شود که کارآفرینها از چه ویژگیهایی برخوردارند و از اینرو می توانند موتور حرکت توسعه باشند. این افراد به شرایطی محیطی مطلوب نیاز دارند تا استعدادهای خود را بروز دهند. این شرایط شامل ساختار اقتصادی وبویژه وفور بنگاههای خرد و متوسط، و وجود اقتصاد آزاد می شود. در ایران ساختار در هرسه بخش مناسب به نظر می رسد درحالی که سیاستهای دولت فاصله ای ملموس با کارکرداقتصاد آزاد دارد. مطالعه اجمالی کشورهای دیگر نشان می دهد که بنیان کار آنها متکی بر اقتصاد آزاداست .

 این واقعیت عینی ، بسیاری از اندیشمندان جامعه را بر آن داشته است تا برپایه یک رشته دیدگاههای نظری و نیز تجربه شماری از کشورهای موفق در گذشته وحال ، نقش کارآفرینان را در فرایند واقعی توسعه مطرح کنند. یعنی عناصری که در شرایط مناسب می توانند با تکیه بر توان ذهنی و نیز ریسک پذیری ذاتی خود، به عنوان موتور “یا پیشرانه “حرکت جامعه مسئولیت بپذیرند و سازوکاری را به جریان اندازند که مستقل از دولت و باتکیه بر نیروی مادی و ذهنی مردم موجب اعتلای جامعه شود. ولی کارآفرینی چیست وکارآفرینان از چه ویژگیهایی برخوردارند؟ آیا امکاناتی در جامعه ما برای آنها وجود دارد؟و سرانجام تجربه دیگران چه درسهایی برای ما دارد؟ این پرسشهایی است که در زیربه آنها پرداخته خواهدشد.
شماری از اندیشمندان ، کارآفرینی را نوعی رفتار و شیوه زندگی می دانند، گروهی دیگر آن را کاری هنری می انگارند. ولی پیتر دراکر کارآفرینی را به معنای جستجوی دائمی برای تغییر، واکنش دربرابر آن و بهره برداری از آن به عنوان یک فرصت بیان می کند. ازسوی دیگر شومپیتر، به عنوان کسی که برای نخستین بار این مقوله را در نظریات خود به صورت علمی بیان کرد، کارآفرینی را فرایند تخریب خلاق می داند. طبق نظر وی ، در فرایندکارآفرینی در آغاز نوآوری صورت می گیرد، خلاقیت و انحصاری گذرا را به وجود می آوردو درپی آن سودهای انحصاری حاصل می شود، و سپس با گسترش این نوآوری ، سودهای انحصاری از میان می روند، و امکان نوآوریهای بیشتری فراهم می آید. در کارآفرینی از یک سو فرد قرار دارد و از سوی دیگر محیط وی مطرح می شود که بیان هر دو ضروری می نماید.

                 

فهرست مطالب و اسلایدها

کارآفرینی و توسعه

ساختار اقتصادی ایران

اقتصاد وکارآفرینی روستای:     

الف) برخی ازمختصات منحصربفرد روستادرنظام اجتماعی جامعه عبارتنداز:

ب) باوجودهمه ی ویژگی های منحصربه فردوپتانسیل های نهفته درروستاها که به توسعه همه جانبه ی کشورمنتهی میگردد برخی از مهمترین مشکلات روستایی عبارتنداز:

ج) مهمترین راهکار های استراتژیک توسعه روستایی عبارتنداز:

د) برنامه های توسعه روستایی باید به مواردی همچون:

ه)چالش های توسعه روستا عبارتنداز:

و)استراتژی های عمده برنامه های توسعه روستایی عبارتنداز:

ز)نقش کارآفرینی درتوسعه اقتصادی روستا:

ح) پیش نیازهای توسعه کارآفرینی درروستاها:

ط) راهبردهای بلندمدت توسعه کارآفرینی روستایی عبارتنداز:

نقش آفرینی در توسعه جوامع     

آسیب شناسی کارآفرینی در ایران؛ محققین کارآفرینی     

شکل گیری:

آسیب شناسی:

راهکار:

کارآفرینی و ظرفیت جامعه برای پذیرش آن  

روش شناسی

1- ترس از شکست:

2- فقدان سرمایه شروع به کار و نگرانی از بانک‌ها:

3- گرایشات شرکاء تجاری:

4- فقدان دانش:

برای دانلود کلیک کنید