پاورپوینت ادغام و تحصیل تصمیم گیری در مسائل مالی

- پاورپوینت ادغام و تحصیل تصمیم گیری در مسائل مالی

پاورپوینت ادغام و تحصیل تصمیم گیری در مسائل مالی

پاورپوینت ادغام و تحصیل

81اسلاید

چکیده محتوای فایل:

ادغام و تحصیل

میزان رشد در شرکت های سهامی

واژه رشد مترادف با افزایش در مقدار و حجم فعالیتهای واحد اقتصادی بکار گرفته می شود که این واژه در شرایط مختلف زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

1)رشد در فروش

2) افزایش در سود

3) افزایش در دارایی

 

رشد درفروش

یکی از معیارهای مهم جهت تعیین میزان رشد در واحدهای اقتصادی و نشانه توان رقابتی است که شامل رشد در حجم فروش کالا و خدمات ارائه شده و بیانگر میزان ثبات اقتصادی در بازار است. معمولا افزایش در میزان فروش، شاخص مستقیمی از رشد عملکردی واحد های اقتصادی می باشد.
 
افزایش درسود
این شاخص توسط تحلیل گران مالی و سهام داران مورد استفاده قرار می گیرد و بیانگر توان واحد اقتصادی در دست یابی به سود بیشتر از طریق رشد فروش می باشد.افزایش در سود از طریق افزایش درEPS(عایدی هر سهم) حاصل می شود.
 
 
افزایش دردارایی
افزایش در منابع عملیاتی یک شرکت ممکن است بعنوان شاخص رشد آن در نظر گرفته شود اما این شاخص به تنهایی نمی تواند شاخصی مناسب از رشد واحد اقتصادی محصوب شود.دارایی یک شرکت ممکن است بدون داشتن رابطه با افزایش فروش یا سود هر سهم افزایش یابد که این افزایش می تواند شاخصی از عدم کارایی شرکت باشد.
 

   به طور کلی در هر فعالیت تجاری دو هدف وجود دارد:

 

1)رشد سوداوری در جهت حد اکثر ارزش شرکت

 

2)ایجاد تنوع در فعالیت ها برای کاهش ریسک

 
 
به دو روش می توان به این اهداف دست یافت:
روش اول درون سازمانی بوده که مستلزم سرمایه گذاری در داخل شرکت و گسترش فعالیت های ان برای کسب سود بیشتر می باشد.
 
روش دوم برون سازمانی است که از طریق تملک داراییها وتاسیسات مولد و ابزار بازار یابی شرکتهای دیگر صورت میگیرد.
 
مزیتهای رشد داخلی نسبت به رشد خارجی:
 
 

برای دانلود کلیک کنید