نقش گمرک الکترونیک در تسهیل صادرات PPT

- نقش گمرک الکترونیک در تسهیل صادرات PPT

نقش گمرک الکترونیک در تسهیل صادرات PPT

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت نقش گمرک الکترونیک در تسهیل صادرات 

فرمت : PPT

حجم : 0.3 مگابایت

تعداد اسلاید : 49

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

حساسیت و اهمیت صادرات کالا و خدمات برای کشورها موجب شده است تا ابزارها و عوامل موثر در آن را شناسایی و در جهت تسهیل صاردات برنامه‏ریزی نمایند . خدمات گمرک الکترونیکی از عوامل موثر و به روز برایی تسهیل صادرات کالا و خدمات می باشد . هدف این پژوهش ، شناسایی تأثیر گمرک الکترونیک برتسهیل صادرات، شناسایی تأثیرگمرک الکترونیک برایجاد ارتباطات کارآمد بین دستگاه های ذیربط در فرآیند صادرات ، شناسایی تاثیرگمرک الکترونیک بر شفاف سازی فعالیت های مربوط به امر صادرات و اثر بخشی آن در سطح ملی میباشد ، که گمرکات تهران به عنوان مطالعه موردی انتخاب شده است.
 
حساسیت و اهمیت صادرات کالا و خدمات برای کشورها موجب شده است تا ابزارها و عوامل موثر در آن را شناسایی و در جهت توسعه صادرات تلاش نمایند. خدمات گمرکی از عوامل موثر در توسعه صادرات کالا و خدمات می‌باشند.
در عرصه بین الملل و در شرایطی که پیشرفت های بدون وقفه در زمینه های مختلف علمی و صنعتی، همواره در حال ایجاد تغییرات در مناسبات اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین کشورها است، نقش گمرک تنها به اعمال سیاست های بازرگانی بعنوان مرزبان اقتصادی و تأمین کننده بخشی از درآمدهای دولت خلاصه نمی شود.گمرک بعنوان یکی از اهرم های تسریع کننده روند توسعه در سرمایه گذاری،‌ حمایت از صنایع نوپای داخلی، ‌انتقال دانش فنی، تثبیت قیمت ها، ایجاد تعادل در تراز پرداخت ها، ایجاد اشتغال و سایر عوامل تسهیل کننده رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تأثیر به سزایی دارد.
 
گمرک و تعرفه گمرکی بعنوان ابزاری در جهت تنظیم و تکمیل سیاستهای مالی دولتها، اثرات غیر قابل انکاری بر روند متغیرهای اقتصادی، می گذارد. علاوه بر این عملکرد گمرک می تواند نقش مهمی در ایجاد تفاهمهای سیاسی و فرهنگی بین کشورها، در سطح جهانی و منطقه ای داشته باشد.
مبارزه با قاچاق کالا و ممانعت از ورود کالاهایی که در تعارض با فرهنگ ،‌شئون ملی و سیاستهای کلان اقتصادی است، از دیگر وظایف گمرک محسوب میشود.
 

برای دانلود کلیک کنید