طرح جابر با موضوع اعداد رومی

- طرح جابر با موضوع اعداد رومی

طرح جابر با موضوع اعداد رومی

دانلود طرح جابر با موضوع اعداد رومی به همراه دفتر کارنما

این مجموعه شامل:

  • پوستر های  نمونه طرح جابربن حیان ریاضی اعداد رومی
  • تابلوی نمایش  نمونه طرح جابربن حیان ریاضی اعداد رومی
  • مطالب علمی آموزشی در باره نمونه طرح جابربن حیان ریاضی اعداد رومی

این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخشنامه نمونه طرح جابربن حیان ریاضی اعداد رومی می‌باشد.

 

قسمتی از این مجموعه

علم ریاضیات

اعداد به عنوان پایه و اساس علم ریاضیات، در زندگی روزمره نیز نقشی غیر قابل انکار دارند درباره عدد و تاریخچه اختراع آن سخن بسیار می‌توان گفت، در این مطلب سعی شده گزیده مختصری …

اعداد

اعداد به عنوان پایه و اساس علم ریاضیات، در زندگی روزمره نیز نقشی غیر قابل انکار دارند درباره عدد و تاریخچه اختراع آن سخن بسیار می توان گفت، در این مطلب سعی شده گزیده مختصری از تاریخچه اعداد رومی ارائه گردد:

اعداد رومی

در روش مصریها برای ساختن عددها، به عدد « ده » به خاطر وجود ده انگشت در دو دست، اهمیت فراوان داده می شد.

مایانها (Mayans)، مردمی که در قسمت جنوبی مکزیکو ( پیش از حضور اروپاییان در آن جا ) زندگی می کردند، از روشی استفاده می کردند که عدد بیست پایه آن بود. و استدلالشان این بود که در مجموع ، بیست انگشت دست و پا وجود دارد. همچنین ممکن است از عدد دوازده استفاده شود؛ زیرا عدد دوازده بر عددهای « دو »، « سه » ، « چهار » و « شش » قابل تقسیم است و حال آنکه ده فقط بر دو و پنج قابل تقسیم است. چند مورد از مزیتهای عدد دوازده در کلمه « دوجین » نشان داده می‌شود.

 

 اطلاعات اضافی درباره طرح جابربن حیان:

این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می‌باشند.

طرح جابربن حیان چیست؟

انواع پروژه‌های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود که جزئیات، روش و نمونه بهترین تزیین این طرح‌های آموزش و پرورش در مدارس را در ادامه این مطلب و بقیه آن‌ها در دسته‌بندی طرح جابربن حیان می‌توانید ببینید.

برای دانلود کلیک کنید