مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان مبتنی بر روش لیپمن
تاریخچه آموزش فلسفه به کودکان قدرت تمییز و داوری و استدلال آوری از اهمیت انکارناپذیری در زندگی فردی و حیات جمعی برخوردار است. نقش این امور در تفاهم میان آدمیان و در نتیجه نشاندن گفتگو به جای نزاع در درون و میان تمدن ها نیز نمی توان نادیده گرفت. البته این معضل مربوط به کشورهای جهان سوم نیست در کشورهای پیشرفته و غربی نیز این امر محسوس است. اما اندیشمندان این کشورها مدتی است که دست به کار شده اند و در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که برای تقویت توانایی های ذهنی و استدلالی افراد دوران دانشگاه دیر است و باید از کودکی آغاز کرد. بدین ترتیب شاخه ی دیگری از فلسفه متولد شده، که فلسفه برای کودکان نام گرفته است. این برنامه بر اساس رهنمودهای جان