هوش معنوی و سبک یادگیری در دانش آموزان دبیرستان
چکیده هدف از این تحقیق بررسی رابطه هوش معنوی و سبکهای شناختی در دانش آموزان دبیرستان شهرستان لامرد می باشد. این تحقیق زمینه یابی با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انجام گردید. تعداد نمونه 150 دختر و 150 پسر بود. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه هوش معنوی گینک و سبک شناختی کلب جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که آیا بین تجربه عینی ،تفکر انتزاعی ،مشاهده تاملی و آزمایشگری فعال و هوش معنوی دختران و پسران تفاوت معنی داری وجود دارد ؟(p<0.888)و آیا هوش معنوی میتواند بطور معنی داری تجربه عینی ،تفکر انتزاعی ،مشاهده تاملی و آزمایشگری فعال را پیش بینی نماید . .(p<0.001)، .(p<0.004) وبین سبک های یادگیری و رشته تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد .(p<0.001) و بین هوش معنوی