پاورپوینت کامل و جامع با عنوان التاکید و البدل و العطف در زبان عربی در 43 اسلاید

- پاورپوینت کامل و جامع با عنوان التاکید و البدل و العطف در زبان عربی در 43 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان التاکید و البدل و العطف در زبان عربی در 43 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

زبان عَرَبی (به عربی: اللُّغَه العَرَبِیّه) یکی از زبان‌های سامی و یکی از شش زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، زبان مقدس در اسلام، زبان رسمی در جهان عرب، و زبان اقلیت در بقیه کشورهای شمال آفریقا است. عربی زبان رسمی ۲۵ کشور و با ۴۷۰ میلیون نفر گویشور جزء پرگویش‌ترین زبان‌های جهان است. امروزه این زبان دارای۱۳ لهجه‌ و گویش‌های گوناگون است ولی عربی نوین معیار به عنوان زبان رسمی نوشتار در همهٔ کشورهای عربی پذیرفته شده‌است. تأثیر عربی بر دیگر زبان‌های جهان مانند فارسی، پَشتو، اُردو، هندی، و زبان‌های گوناگون خانوادهٔ زبان‌های ترکی چشمگیر است.

تکواژشناسی یا صَرف یا ساختِ‌واژه (به انگلیسی: Morphology) بخشی از دستور زبان است که ساختـ (ـارِ) واژه را موردِ تحلیل قرار می‌دهد. به سخنِ دیگر، ساختِ‌واژه به شناختِ تکواژها و راه‌هایِ هم‌نشینیِ آن‌ها با یکدیگر در قالب‌های نحوی و نیز در واژه‌سازی می‌پردازد. کارِ اصلیِ زبان‌شناس در بررسیِ ساختِ‌واژهٔ یک زبان، تجزیهٔ عبارت‌ها و جمله‌ها و دست‌یافتن به تکواژها و واژه‌ها و سپس دسته‌بندیِ آن‌ها براساسِ رده‌هایِ دستوریِ آن زبان است.

نحو یا جمله‌شناسی به دانش مطالعهٔ قواعد مربوط به نحوهٔ ترکیب و در کنار هم آمدن واژه‌ها به‌منظور ایجاد و درک جملات در یک زبان اطلاق می‌شود. پدید آورنده این زبان علی ابن ابی طالب می‌باشد که با دستور به یکی از صحابه خود به نام ابوالاسود دوئلی این راه را ادامه دهد

این شاخهٔ مهم از دستور هر زبان، نظام‌مندی و خلاقیت فراوانی را طلب می‌کند. درست است که انسان‌ها می‌توانند مجموعه کلمات یک جمله را با ترتیب گوناگونی در کنار هم قرار دهند، ولی تمامی آن‌ها جملات معنی‌دار نخواهد شد.

 

فهرست مطالب:

تعریف انواع تاکید

تاکید لفظی

تاکید معنوی

و…

تعریف

انواع بدل

بدل کل از کل

بدل بعض از کل

بدل اشتمال

بدل مباین یا مبدل منه

و…

انواع عطف

عطف بیان

عطف نسق

مطابقت تابع و متبوع در عطف بیان

ثمره عطف بیان

مواضع عطف بیان

تفاوت عطف بیان و نعت

موارد عطف مجاز

و…

برای دانلود کلیک کنید