پاورپوینت مفهوم نحله چیست

دانلود فایل

پاورپوینت مفهوم نحله چیست

 

پاورپوینت مفهوم نحله چیست شامل 31 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

یکی از اصطلاحاتی که همسران باید با آن آشنا باشند " نحله" یا بخشش است. در این مبحث با مفهوم نحله و شرایط قانونی برای پرداخت آن آشنا می شویم .

نحله مبلغی است که دادگاه با توجه به سالهای زندگی مشترک ، نوع کارهایی که همسر در خانه شوهر انجام داده و توانایی مالی مرد،  از باب بخشش (‌نحله) برای زن تعیین می‌نماید.

البته برای پرداخت نحله شرایطی وجود دارد:

1طلاق نباید به درخواست زن باشد.

2در طول زندگی مشترک و تا قبل از اقدام به دادخواست طلاق از جانب شوهر امکان مطالبه نحله وجود ندارد.

3–  نحله با اجرت المثل قابل جمع نیست بدین صورت که اگر اجرت المثل به هر دلیلی به همسر تعلق بگیرد دادگاه نمی تواند برای زن نحله تعیین کند.

4-    در تعیین نحله بر خلاف اجرت المثل نیازی به کارشناسی نیست و مبلغ را قاضی دادگاه با توجه به سنوات زندگی مشترک و کارهایی که زوجه انجام داده است و خصوصا توان مالی مرد تعیین می کند.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
اجرت المثل ایام زوجیت چیست؟
شرایط تعلق اجرت المثل
شرایط تعلق نحله
چگونگی تعیین اجرت المثل
چگونگی تعیین نحله
نحوه اقامه دعوی
پایان

 

عنوان : مفهوم نحله چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 588 کیلوبایت

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

se27 3ومفهوم نحله چیست - پاورپوینت مفهوم نحله چیست

دانلود فایل