دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما (dwg)

- دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما (dwg)

دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما (dwg)

  • عنوان: دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما
  • فرمت: dwg
  • تعداد شیت: 1 شیت نقشه
  • قابلیت ویرایش: دارد

 

 

  •  دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما به صورت فایل اتوکد (dwg) به همراه فایل فونت های استفاده شده در نقشه، ارائه شده است. این فایل در نقشه های اجرایی فاز 2 معماری بسیار مورد استفاده است.
  • ضرورت اسکوپ سنگ نما
    یکی از موضوعات مهمی که نیازمند توجه و مراقبت ویژه می‌باشد، اجرای سنگ کاری و خصوصاً نحوه مهار سنگ ها در ارتفاع است. جهت مهار اصولی سنگ‌ها در محل خود لازم است سنگ ها را به روش مناسب با استفاده از سیم‌های مقاوم در برابر خوردگی و یا خارهای مخصوص که به سنگ‌ها پیچ شده یا در شیارهای ایجاد شده در سنگ جای گذاری می‌شوند، اصطلاحاً اسکوپ نمود.
    با استناد به بند 3-12-2 از استاندارد 2800 در صورتی که سنگ به صورت پلاک نصب شود باید با تعبیه اسکوپ و یا مهار مناسب دیگری از جدا شدن و فرو ریختن آن در موقع بروز زلزله جلوگیری شود.
    نکته مهم آن که هر نوع سنگی (مرمریت، تراورتن، گرانیت و …) باید اسکوپ شود. معمولاً هنگام نصب سنگ ها به دلایل مختلفی – نظیر افزایش سرعت کار، هزینه اجرا، تفکر اشتباه عدم نیاز به اسکوپ نمودن سنگ های تراورتن به خاطر رگه‌های آهکی و سخت شدن آن‌ها با ملات پشت آن و …- سنگ ها را اسکوپ نمی‌کنند. در صورتی که اسکوپ سنگ هیچ ربطی به جنس سنگ ندارد و هر سنگی که در نما قرار می گیرد باید با استفاده از سیم مفتول گالوانیزه و یا هر روش استاندارد دیگر مهار شود.
    در هنگام اجرای سنگ کاری باید سنگ را ابتدا مرطوب کرد و سپس از آن سنگ استفاده نمود. کلیه سنگ ها به صورت کله و راسته باید به گونه ای روی هم قرار گیرند که قطعات به خوبی در کنار هم قفل شوند و همچنین باید دقت شود که بندهای بین سنگ ها روی یکدیگر قرار نگیرند. سیم گالوانیزه اسکوپ به طور سراسری در طول یک سنگ اجرا نشود و بایستی یک سنگ بلند را در چند نقطه سیم اسکوپ جدا‌گانه تعبیه شود. (‌زیرا سنگ‌های بلند از وسط پلاک به اصطلاح ول می‌کنند)
  • پیش نمایش نقشه دیتیل اجرایی اسکوپ سنگ نما (جهت وضوح بیشتر بر روی تصویر کلیک نمایید.)
  • راهنما:
    برای نمایش نقشه با فونت های اصلی کافیست ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج نمایید سپس محتویات پوشه Fonts  را کپی نمایید و در پوشه Fonts  نرم افزار اتوکد نصب شده در سیستم خود paste  نمایید و سپس کامپیوتر خود را Restart  نمایید. اکنون نقشه با فونت های اصلی نمایش داده می شود.

برای دانلود کلیک کنید