پاورپوینت یادگیری کلامی آزوبل

دانلود فایل

عنوان: پاورپوینت یادگیری کلامی آزوبل

 

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 26

یکى دیگر از نظریه‏ هاى شناختى یادگیرى معنادار کلامى یا یادگیرى دریافتى است که به‏وسیله دیوید آزوبل در سال 1963 مطرح شده است. به عقیده او وقتى چیزى داراى معناست که تصویری را در محتوای ذهن با چیزی یا موردی آشنا مربوط سازد.

•او برای ارائه نظریه اش فرض یک هرم را پیشنهاد میکند که به سه قسمت اصلی تقسیم شده . راس هرم شناخت و دانش کلی فرد را در بر میگیرد ؛ اطلاعاتی اصلی , کلی , جامع , اساسی , مهم , حیاتی و خلاصه … قسمت میانی هرم که وسیع تر است , شامل جزئیات بیشتر میشود و در نهایت قسمت پاییئی هرم بازهم گسترده تر از قسمت میانی است , روی جزئیات و خواص و اطلاعات گوناگون در هم پیچیده متمرکز است . • آزوبل نام این هرم را ؛ هرم ساخت شناختی , عنوان کرده . •آزوبل اساس یادگیری را در تغییرات وضعیت اطلاعات و جا به جایی آنها بین طبقات هرم میداند . •

 

فهرست مطالب

یادگیری معنادار کلامی

پیش سازماندهنده ها

– انواع پیش سازماندهنده ها:

توضیحی (نمایشی) و مقایسه ای

ویژگیهای الگوی پیش سازماندهنده :

ساخت شناختی

فراگیری

•شمول اشتقاقی :

•شمول همبستگی:

•شمول زوالی:

یادآوری و فراموشی

آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل

اهمیت آمادگی

کاربرد آموزشی نظریه معنادار

منابع :

 

azoo - پاورپوینت یادگیری کلامی آزوبل

دانلود فایل