دانلود پاورپوینت روان شناسی یادگیری دکتر پروین کدیور- 150 اسلاید
آغاز روان شناسی دراواخر قرن نوزدهم توسط ویلهلم وونت با تاسیس آزمایشگاه روان شناسی بوده است.
ایشان موضوع روان شناسی را مطاله ذهن معرفی کرد.
مفاهیمی که دراین آزمایشگاه مورد بررسی قرارگرفت:
احساس.ادراک.زمان واکنش.تداعی های کلامی.توجه.عاطف
خدمت وونت به روان شناسی:
روان شناسی را به رشته ای علمی با روش های علمی معرفی نمود.
هرمان ابینگهاوس
ایشان فرایندهای ذهنی برتر را بررسی کرد.به طور خاص به مطالعه حافظه پرداخت.
به یادآوردن اطلاعات:به فراوانی عرضه آن مطالب بستگی دارد.
به خاطرآوردن به این عوامل بستگی دارد:انگیزه.علاقه.ارتباط با یادگیری های قبلی
فصل دوم
خردگرایی
تجربه گرایی
فصل سوم
رشدبه تغییراتی گفته می شود که درطول زمان اشاره داردواز الگوی بسیار منظمی پیروی می کند.
تدریجی و پیش رونده هستند.
بایادگیری ارتباط نزدیکی دارند.
فصل چهارم نظریه های رفتاری
ثورندایک
پاولوف
واتسون
اسکینر
نظریه شناختی اجتماعی بندورا
یاگیری افراد درمحیط اجتماعی ازطریق مشاهده رفتار دیگران ومهارت ها ونگرش های آنان اتفاق می افتد.
فصل ششم
الگوی پردازش اطلاعات دریادگیری
فصل هفتم
فرایندهای شناختی