طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده

- طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده

طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس5 : گرما و ماده

از دانش آموزان بخواهید با کمک اعضای گروه خود، وسایل مربوط به فعالیت های این درس را از قبل تهیه کنند و به کلاس بیاورند. تصویر عنوانی، یکی از کاربردهای انرژی گرمایی که پختن غذا است را نشان می دهد.

به دانش آموزان بگوئید متن بالای صفحه را بخوانند و آن‌ها را در یک گفتگوی عمومی درباره ی تجربه آن‌ها درباره زمانی که تب داشته‌اند و اندازه گیری دمای بدن شرکت دهید. از دانش آموزان بخواهید فعالیت این صفحه را به دقت انجام دهند. آنها باید به این نتیجه برسند که برای دانستن دمای دقیق یک جسم باید از دماسنج استفاده کرد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

از دانش آموزان انتظار می رود پس از پایان این درس بتوانند با توجه به شواهد، نسبت به استفاده از دماسنج در تشخیص میزان گرمی و سردی اجسام، کنجکاوی نشان دهند و در حفاظت از انرژی گرمایی علاقمند باشند.

اهداف درس:

به اهمیت دماسنج در تشخیص سردی و گرمی یک جسم پی ببرند.
به این نتیجه برسند که گرما از جسم سرد به جسم گرم منتقل می شود.
پی ببرند که رسانایی گرما در اجسام مختلف یکسان نیست.

هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم پایه چهارم، درس گوناگونی گیاهان – طرح درس آهن ربا در زندگی

برای دانلود کلیک کنید