پاورپوینت شاخص های سازمان های کار آفرین در قرن بیست و یکم (سازمان های دانایی محور)

- پاورپوینت شاخص هاي سازمان هاي کار آفرين در قرن بيست و يکم (سازمان هاي دانايي محور)

پاورپوینت شاخص های سازمان های کار آفرین در قرن بیست و یکم (سازمان های دانایی محور)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 21 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

 

کار آفرینی

کار آفرینی جهت گیری خاصی است که شرکتها از طریق آن می توانند منابع منعطف را توسعه و قابلیت بلند مدت خود را افزایش دهند و با انتقال مؤثر انتخابهای موجود به عملیات تولید، سعی درایجاد ارزش بطور پیوسته دارند.

  چالش اصلی این شرکتها ظرفیت سازی به منظور کشف فرصتهای رقابتی جدید بوده و ازتمرکز بر روشهای تحلیلی مرسوم تئوری های سازمان اجتناب می کنند.

این شرکتهاسعی دارند از طریق تمرکززدایی و انتقال قدرت واختیار،ازحصارنقشهای مرسوم مدیریت یعنی برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل خارج شده و بر اقدامات نوآورانه وتطابقی برای مواجهه با تغییرات سریع اصرار ورزند.

نگرش کارآفرینی برای بسترسازی اقدامات کارآفرینانه 4 شرط اساسی دارد:

نگرش کارآفرینی اهمیت توسعه ، ارتباط و به مشارکت گذاری ارزشها بین اعضای سازمان را یاد آور می شود و نقش مدیریت ارشد سازمان در زمینه سازی بروز تغییرات خود دگرگونی اساسی می داند.

تاکید بر ایجاد فرایندهایی که به ظهور نوآوری می انجامد و از آن حمایت می کند.

طراحی و اجرای فرایندهایی که به خلق منابع منجر شود یا منابع موجود را حفظ و به تخصصی شدن
آنها برای انجام تلاشهای کارآفرینانه بیانجامد.

ایجاد قابلیت شناسایی و خلق ایده.این رویکرد سعی می کند با رسمیت بخشیدن فشار برای شناسایی و خلق مستمر ایده ها، فرایند خلق ایده را تقویت کند و منابع موجود را توسعه بخشد، انعطاف پذیری بیشتر شود و در نهایت به منابع ، تکنولوژی و سیستم های جدید منجر شود.

کار آفرینی سازمانی

واژه کارآفرینی سازمانی INTRAPRENEUR نخستین بار توسط گیفورد پینکات (1985) به کار گرفته شد و به مفهوم فرآیند شکار فرصتها  به وسیله افراد یا سازمانها بدون در نظر گرفتن منابع موجود در اختیار آنها می داند.
کارآفرین به عنوان یک فرد خلاق سازماندهنده و ارائه کننده می باشد که با پذیرش مخاطره به توسعه و گسترش بازار و ایجاد محصول می پردازد و آن را به بهره برداری می رساند.

ساختار سازمانهای کارآفرینی در بلوغ اول:

در سازمانهای کارآفرینی مرحله اول بلوغ عمده اهداف کارآفرینان را به ترتیب عبارتند از :
تبدیل طرح تجاری و ایده های نوپای نوآورانه به کسب و کارهای زود بازده .????

استفاده از قابلیت های فردی، مهارتی، تکنولوژیکی به منظور رساندن ظرفیت تولیدی ????یا خدماتی به سطح قابل قبولی از لحاظ کسب درآمد.

استفاده کارآفرینان از شاخص های رفتاری ویژه مانند مهارت های ارتباطی، جذب سرمایه گذاری و بازاریابی با اتکا به مهارت های تجربی.

حفظ موقعیت تثبیت ( ثبات ) در سازمان بااستفاده از اهرم های کنترل مدیریتی در افزایش هزینه ها، فقط سهم بازار و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان.

ایجاد تعامل با شرایط محیطی کسب و کار و سعی در کاهش تنش ایجاد شده در مقابل امواج تغییرات.

مدیریت دانش

مدیریت دانش: ” مجموعه فرایندهای شناسایی، جمع آوری، انتشار و کاربرد دانشی است که در جهت تحقق اهداف سازمان و یا برای خلق دانش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.“

مهمترین اهداف مدیریت دانش: افزایش  سرعت دسترسی به دانش، تسهیم استفاده از آن و همچنین نگهداری دانش در سازمان و افزایش حافظه دانش سازمان می باشد.

به این منظورسازمان ابتدا باید دانش موجود خود را شناسایی و جمع آوری کند (بداند آنچه را که می داند)، و امکان دسترسی آسان و سریع به آن را فراهم آورد. سپس دانش مورد نیاز برای رسیدن به اهداف سازمانی را که در اختیار ندارد تولید و یا از منبع مناسبی کسب کند (بداند آنچه را که نمی داند).

 

برای دانلود کلیک کنید